הכנה לפרישה בקיבוץ לוחמי הגטאות- סדנה ראשונה במתכונת חדישה ופורצת דרך

כתב: עמי וקנין.

שותפות ייחודית עם "תכנית מביטים קדימה 2022" (שותפות של עמותת הוותיק ומעברים) לבין וועדת בריאות ורווחה בקיבוץ לוחמי הגטאות אותה מנהלת ציפי פסח, יצרה תכנית הכנה לפרישה לוותיקים צעירים בקיבוץ לוחמי הגטאות.

הסדנה הזו הייתה הסנונית הראשונה של אחד המרכיבים בתכנית "מביטים קדימה 2022" במתכונתה החדשה!

הסדנה כללה היכרות ולימוד של הנושאים הרבים והחשובים אשר הפורשים לגמלאות, עם כניסתם לחיים החדשים המכונים "תקופת התבונה" (גילאי 60 - 80) חייבים להכיר כדי למקסם את המיטב מתקופה זו וכדי לדחות את הזקנה הגריאטרית.

המשובים שקיבלנו במהלך הסדנה מהמשתתפים, טובים מאוד וחיזקו את הצורך של חברי הקיבוץ להכיר את הנושאים השונים והרבים הקשורים בהיערכות לפרישה כמו גם את הבנת "גיל התבונה".

להלן נקודות מרכזיות שציינו משתתפי הסדנה:

  • שינוי מהותי וגדול כמו פרישה לגמלאות מצריך הערכות נאותה, למידת ידע חדש ורכישת כלים חדשים כדי להתמודד בהצלחה עם האתגר הגדול!
  • פרישה לגמלאות היא שינוי חדש משמעותי ומקיף בחיי האדם העובד ובמיוחד בקיבוצים שעברו תהליכי שינוי והפרטה. עד לשינוי ולהפרטה חברים עבדו כמעט עד ליום מותם. ולא נדרשו לדאוג למשימה זו.
  • מדובר ב"דורות ראשונים של פורשים לגמלאות בקיבוצים" אשר נדרשים להתמודד בעצמם עם מציאות חיים חדשה ולא מוכרת, להסכים ללמוד ולהכיר את "תקופת גיל התבונה" ומשמעותה הכללית והאישית עבורם.

הקיבוצים, הנהלות הקהילה ובעלי תפקיד נוספים בקיבוץ אינם ערוכים עם מענים ועם תשתיות לקבוצת גיל זו (לעומתם, לבני ה - 80 יש במרבית הקיבוצים תשתיות הנותנות מענה לצרכים של קבוצת גיל זו).

  • הלמידה החדשה תסייע לפורשים לגמלאות לקבל החלטות אישיות, משפחתיות כלכליות ותעסוקתיות מושכלות. לכל ההחלטות הללו תהיה השפעה גדולה על אריכות חייהם ועל איכותם. 

אנחנו מזמינים הנהלות יישובים, בעלי תפקיד וחברים שהגיעו לגיל פרישה לגמלאות לפנות אלינו כדי לזכות בהכנה אפקטיבית ומעצימה לפרישה ול "תקופת התבונה" בכלל.

מוזמנים לפנות למעברים - 049109046