‏ ממשיכים לסייע לעסקים גם בתקופת משבר הקורונה

ממשיכים לסייע לעסקים גם בתקופת משבר הקורונה
כתב: מאיר מורן

חלק ניכר מהתעסוקה במרחב הכפרי נשען על עסקים עצמאיים (זעירים, קטנים ובינוניים) בתחומי תיירות, חקלאות, מסחר, שירותים ועוד.
משבר  הקורונה הביא לעצירה מוחלטת של הפעילות העסקית,  רבים מהעסקים הקפיאו פעילות, חלקם במהלך התקופה עברו לפעילות המותאמת להנחיות משרד הבריאות ורבים מהם נסגרו.  
לאחרונה, הפצנו במרכז מעברים סקר צרכים וקיימנו שיחות עם בעלי עסקים רבים. מהנתונים עולה כי לעסקים  נגרמו הפסדים כספיים ישירים ועקיפים.  כמו כן, חלק מהעסקים ביצעו באופן מידי פעולות של הקטנת הוצאות קבועות ותשלומים, של גביית חובות,  של טיפול בהתחייבויות ועוד ... , יחד עם זאת, חלק מבעלי העסקים ממש לא יודעים איך ישרדו את המשבר, והאם יצליחו להתאושש ולהקים מחדש את העסק שנסגר.
לאור המצב ולאור ההבנה כי לכלכלה מקומית מקיימת משמעות גדולה בשגרה ובוודאי שבחירום, נערכנו במעברים לתת מענה מידי בפלטפורמות שונות לשיווק העסקים בקהילות שלנו ובנוסף,  סיוע בייעוץ לעסקים בהתאמת העסק להמשך פעילות "בעצימות נמוכה" גם בתקופת החירום.

במסגרת ההערכות, פיתחנו בשלב ראשון 4 ערוצי פעילות מתואמים התומכים זה בזה:

1.ערוץ פרסום ועידוד רכש מקומי :
בשיתוף  עם החברה הכלכלית של מטה אשר ועמותת התיירות גליל מערבי, הקמנו מערך פרסום לעסקים מקומיים בתוך אתר האינטרנט של עמותת התיירות. האתר נקרא  Buy" גליל"  https://www.bgalil.co.il/   בעלי עסקים שנענו לאתגר, מלאו ושלחו לנו את פרטי העסק והוא הועלה לאתר. המטרה היא כאמור - חשיפה נוספת לעסקים, אפשרות להציע שירותים ומוצרים לעסקים ולתושבים, גם בתקופת החירום.

2. ערוץ הדרכה לבעלי עסקים:  https://www.youtube.com/channel/UCTWCw7VaT8Jj8sf6bH9V9wg/featured  הקמנו ערוץ YouTube   שניתן למצוא בו סרטוני הדרכה של מומחים ובעלי עסקים מקומיים שמתנדבים להדריך ולתת מניסיונם המקצועי לעסקים אחרים.  הערוץ פעיל, ובהדרגה יתווספו אליו סרטונים נוספים בתחומי תוכן רלוונטיים לחיזוק ולמתן טיפים וכלים המכוונים לניהול העסק וליציאה מהמשבר.

3. ערוץ הכוונה וייעוץ פרטני לבעלי עסקים:
המאפשר לבעלי עסקים לקיים שיחות ייעוץ אישיות בטלפון או ב ZOOM  עם רכז יזמויות ועסקים של מעברים. השיחות הללו ניתנות ללא תשלום, הן במסגרת השירות של מעברים לבעלי עסקים ביישובי המועצות.  
שיחת הייעוץ מאפשרת מיקוד, איתור צרכים  ומתן כלים במידת הצורך. 
ניתן להתייעץ במגוון תחומים כגון: ניתוח המצב הכלכלי של העסק, תזרים מזומנים, מימון והלוואות,  שיווק באמצעים דיגיטליים, ועוד... במקרים מורכבים הדורשים יעוץ של מומחה נסייע לבעל העסק להגיע לייעוץ המקצועי המתאים.

4. ערוץ חשיפה והכרות עם יזמים מקומיים
למי שעדיין לא מכיר, קיים ערוץ שידור YouTube  של החינוך הבלתי פורמאלי  במועצה - https://www.youtube.com/watch?v=39H1nYyJQNA&feature=youtu.be   
הערוץ  משדר בכל ערב רצועת הורים אשר במסגרתה פינת חשיפה לעסקים הקטנים שלנו.
בכל ערב עולים  3 בעלי עסקים אשר מציגים את העסק שלהם ואת השירותים והמוצרים שלהם. בעלי עסקים המעוניינים לעלות לשידור מוזמנים ליצור קשר ונשלב אותם. 
כולנו מבינים שהחזרה לשגרה הדרגתית. אנחנו נמצאים בעיצומו של אירוע מיוחד וחווים מציאות חדשה לא מוכרת המלווה ברגשות של אי דאות.
אנחנו רוצים שתדעו שהמועצה ומרכז מעברים , נמצאים כאן עבורכם ונערכים לתמוך ולסייע ככל האפשר בייעוץ, בהכוונה, בהדרכה ובפיתוח מענים מותאמים להווה ולעתיד. 
"היום שאחרי" יהיה שונה ממה שהכרנו עד כה.
אנחנו עומדים בפני אתגרים חדשים שיחייבו כל עסק ובעל עסק לבחון את עצמו ואת העסק שלו מחדש, לבצע התאמות ולעיתים אף להמציא את עצמו מחדש.
כיזמים וכבעלי עסקים המצליחים עסקית,  אתם נדרשים להגדיר מחדש יעדים, לאתר ולרכוש ידע וכלים חדשים, שיתאימו לעולם של חדשנות דיגיטלית שעוטפת אותנו מכל עבר.   
אין לנו פתרונות קסם, אך יש לנו רצון ומוטיבציה להיערך ביחד אתכם ולסייע במציאת כיוון חדש/מחודש כדי לצאת לדרך חדשה.

אנחנו עומדים לרשותכם בכל שאלה ובעיה, שתפו אותנו בלבטים, במחשבות וברעיונות מקדמים
מאיר מורן -  רכז יזמויות ועסקים מעברים גליל מערבי   052-7908590  /  meir424865@gmail.com