קהילת מעסיקים חדשה מתפתחת בגליל המערבי - תור הזהב של עולם העבודה!

כתבה: לירז בראונשטיין.

ביום ג', 22.2.22  התכנסנו לראשונה במרכז מעברים חברי צוות ועדת היגוי המורכב מבעלי.ות תפקידים בארגונים ומפעלים באזור, שהתנדבו להירתם ולהיות שותפים לבניית קהילת מעסיקים חדשה.
הרעיון לבניית קהילת מעסיקים נבע מזיהוי צורך, שעלה בשיחות שקיימתי עם מנהלי/ות משאבי אנוש בזמן משבר הקורונה שפקד אותנו בשנתיים האחרונות, וגרם לטלטלה בקרב ארגונים ומעסיקים רבים.
חלקם נאלצו להוציא את עובדיהם לחל"ת ויש שנאלצו לפטר עובדים בין אם עקב צמצום פעילות או סגירת המפעל, כתוצאה מכך עובדים רבים נפלטו אל מעגל האבטלה.

לצד זה פנו אלינו גם ארגונים ומפעלים שנדרשו להגדיל את נפח הפעילות  מ"הרגע להרגע" ובקשו סיוע בגיוס עובדים, בעיקר עובדי ייצור תוך זמן קצר. הדבר לא היה פשוט לביצוע ועל כן הצטרכנו להיות מאוד יצירתיים.
משיחה לשיחה עם מעסיקים שונים ניכר היה כי רובם מתמודדים עם אתגרים דומים ולעיתים משלימים, כך שהתחדדה ההבנה כי "בעיה" של מפעל אחד יכולה להיות "הפתרון" של מפעל אחר, ומכאן נולד הרעיון להקים קהילת מעסיקים אזורית בה יוכלו מעסיקים וארגונים מהאזור לשתף פעולה ולתמוך זה בזה, בעיקר בעיתות משבר, כמו לדוגמא אם מפעל הקפיא את קו הייצור שלו, ונאלץ לפטר או להוציא עובדים לחל"ת, נכון יהיה לבדוק חיבור למפעל אחר וע"י  הצרחה יוכלו העובדים לעבור ממפעל אחד לאחר וכך המפעל הקולט יחסוך בעלויות הגיוס שלו.

בנוסף, קהילה כזו תעניק להם את הפלטפורמה לשיתוף פעולה ואיגום משאבים אם לצורך הקמת מערך הסעות משותף לעובדים או חסכון בעלויות קייטרינג, יצירת הכשרות משותפות, למידת עמיתים וכדומה.

הרעיון התחיל להתגבש, שלחנו אל מאות המעסיקים הרשומים אצלנו במאגר סקר צרכים וציפיות ומעיבוד הנתונים שהתקבל נראה כי אכן רוב בעלי התפקידים בתחום מש"א מעוניינים להשתייך לקבוצת 'נטוורקינג' שתעסוק בנושאים של גיוס, ניהול ושימור עובדים, ומכאן הדרך להקמת הקהילה תפסה תאוצה ולאחר היענות חיובית של בעלי/ות תפקידים להצטרף למיזם זכינו השבוע לצאת לדרך משותפת ולבנות קהילת מעסיקים חדשה מתוך רצון לפעול בשיתוף פעולה ואיגום משאבים, מתוך ערכים משותפים , ראייה כוללנית וחיבור למגמות העולם החדש במטרה לחזק את החוסן הקהילתי של המשאב האנושי במרחב.

בהזדמנות זו אנחנו מודות לחברי הצוות שנרתמו בהתנדבות מלאה להיות חלק מהקמת קהילת המעסיקים:
לענת חייקה סמנכ"לית משאבי אנוש ב T.A.G מכשירים רפואיים,  
לקרן פרנס HRBP טכנולוגיית להבים,
לדנה פרטר מנהלת הדרכה בתשלובת מילואות,
לרעות ראובני מנהלת משאבי אנוש במפעל אגמו,
למיה מלכה מנהלת משאבי אנוש ממפעל ורגוס,
להראל כהן מנהל משאבי אנוש -כפר מסריק,
ולענת אלבז סמנכ"לית משאבי אנוש בתעשיות ביולוגיות.
יחד איתי ועם גלית מנהלת המרכז מלווה את צוות ההיגוי גם רוני לפידות יועצת אסטרטגית לניהול קריירה ומשאבי אנוש, וכולנו רואות במיזם החדש הזדמנות לקדם ולפתח את קהילת המעסיקים הענפה שיש באזורנו.
 
המפגשים יתקיימו אחת לחודשיים ובהם נחשוב, נתכנן ונקיים עבור בעלי/ות תפקיד במחלקת מש"א בארגונים ימי עיון, הרצאות, למידת עמיתים תוך התאמה לצרכים ולאתגרים העולים מהשטח.

נשתף אתכם כי הפגישה הראשונה עסקה בהצגת בסיס החזון, הערכים ומטרות הקהילה, הדיון היה פורה ומפרה, הועלו רעיונות יצירתיים וחשובים ע"י חברי הצוות ביניהם:
* בניית מודלים חדשים לגיוס ושימור עובדים.
* חשיבה על התאמת צרכים לאוכלוסיות מגוונות תוך בחינה של צורות העסקה חדשות
* בניית תכנית הכשרות משותפות.
* הנגשת מידע ולמידה אחר המאפיינים הייחודים של דור ה Y ודור ה Z בניית תכנית אסטרטגית לגישור בין פערי הדורות ועוד.

הדיון עסק גם בערכים בקדמת הבמה- משמע התאמת תפיסות ניהול לעולם העבודה החדש, מחוברות ארגונית, שימת הדגש על התנהלות מבוססת אמון ועל שקיפות המייצרת אנרגיה חיובית, משתפת, מקדמת ומעודדת יצירתיות, כזו הרואה את צרכי העובד, מעריכה, רותמת ותורמת להעלאת המוטיבציה והמחויבות.

אנו קוראים למעסיקים ולבעלי/ות תפקידים ביחידת מש"א במפעלים ובארגונים בסביבה: הצטרפו אלינו, אל קהילת המעסיקים של מעברים גליל מערבי!

מוזמנים ומוזמנות לפנות אל 
לירז בראונשטיין
אחראית קשרי מעסיקים וניהול דיגיטציה

job2@mwg.org.il / 04-9109043

 

 

צוות קהילת מעסיקים