סיכום 6 חודשי קורונה בתעסוקה ופרנסה!!

דגשים והתפתחויות בתחום התעסוקה והפרנסה במעברים - מה עשינו ואיך ממשיכים הלאה?
כתבה: רוחל'ה מורן.

      בחודשים האחרונים, מאז פרוץ הקורונה עסקנו בזיהוי מאפיינים, וצרכים של תושבים באזור בתחום התעסוקה והפרנסה למול האתגרים וההזדמנויות שנחתו לפתחנו ביחד עם משבר הקורונה. המשימה הייתה ונמשכת גם היום, זיהוי אזורי חפיפה ונושאים חדשים שדורשים מענה.

אתגרים מרכזיים וחדשים שהביאה הקורונה אל חיינו בכלל ואל שוק העבודה בפרט :

  • עבודה מרחוק - המציאות יצרה את הנחיצות ליישם למידה ועבודה מרחוק בכל התחומים, והיא צפויה להמשיך עוד תקופה. דבר זה מחייב רכישה ושיפור מיומנות, ידע וניסיון בהפעלת כלים דיגיטליים מקצועיים בתחום.
  • העסקה גמישה - אימוץ מודלים של העסקת פרילנסרים והעסקות לטווחי זמן קצרים.
  • מהירות תגובה - גמישות וזריזות, המאפשרות לארגון להגיב במהירות לשינויים. לתקן במידת הצורך ולהתאים את עצמו תוך כדי תנועה למציאות משתנה ויחד עם זאת להיערך ל"יום שאחרי".  מהירות התגובה מחייבת גם את מחפשי העבודה, שצריכים ל"דעת לקרוא את מפת השוק החדש", להבין את השינויים ולהתאים את עצמם לעולם העבודה החדש.
  • צורך בצמצום פערים דיגיטליים והעמקת יכולות של אוריינות דיגיטלית - הן בנגישות לאמצעים דיגיטליים והן ברכישת ידע וניסיון בשימוש בהם.
  • חיזוק הקהילתיות - משבר הקורונה הנכיח את חשיבות הערבות ההדדית והסולידריות בין כלל האנשים.
  • קיטוב סוציו אקונומי - משבר הקורונה מרחיב את הפערים, מרחיב את מעגל המשפחות הנזקקות לסיוע, ואת הקשיים שנערמים ומקשים על  היציאה מהמשבר. תחום שעלול לגדול עד כדי שחיקה משמעותית במעמד הביניים.
    הכנו מס' שאלונים בעזרתם מיפינו, מיינו ואפיינו צרכים של שכירים ושל יזמים/בעלי עסקים בעקבות הקורונה.

מיד לאחר שאתרנו ומיקדנו את הנושאים והתחומים החדשים אותם נכון להכשיר, ללמד ולתרגל את הפונים שלנו כדי להכינם להתמודד טוב עם שוק העבודה החדש, הכנו תכניות ליווי תעסוקתי חדשניות, מגוונות ודיגיטליות במגוון דרכים ומתודות.
קיימנו עד כה מס' הרצאות בודדות במגוון תכנים "חמים" בתקופת הקורונה וגם סדרת הרצאות ברצף לבעלי עסקים. פיתחנו מענים ופתרונות ל"יצירת כסף" עכשיו, כמו: פרסום עסקים ב - BUY GALIL  , מיצוב אתר מעברים ופרסום אינטנסיבי של משרות כולל הקמת עמוד חדש של "משרות מעכשיו לעכשיו". יצרנו פלטפורמות מהירות לייעוץ והדרכה מקצועיים, און ליין, ליזמים ובעלי עסקים.
אנחנו מקיימים ליווי תעסוקתי פרטני ב"זום" למחפשי עבודה, סדנאות עם בעלי מקצוע לתרגול כישורים נדרשים בשוק העבודה החדש ועוד...
אנחנו ממשיכים לייצר תכנים מקצועיים ומגוונים (תכניות, פעילויות, הרצאות וסדנאות) היכולים לסייע לכם להפוך את אתגרי שוק העבודה לעבירים עבורכם (כשכירים וכבעלי עסקים). נשמח להצעות ורעיונות חדשים שיסייעו ויקדמו אתכם, מחפשי עבודה ויזמים/בעלי עסקים.
בתחום הקהילתי תעסוקתי אנחנו יוצרים קשר עם יישובים ומקיימים אתם מפגש היכרות ולמידה על צורכי התעסוקה והפרנסה ביישוב באווירה פתוחה המקדמת פתרונות פרקטיים, יצירתיים המותאמים לצורכי היישוב  (בסגנון Taylor Made) ורלוונטיים למציאות הכלכלית העכשווית.
אנחנו מזמינים יישובים נוספים לפנות אלינו כדי להיפגש.
לפרטים נוספים על תכניות, הכשרות וסדנאות מקדמי תעסוקה להתקשר למעברים  049109046