מוזמנים להכיר את היזמית אושרת שרון סטריאן - מכל הלב "תקשורת מקרבת" מקיבוץ בית העמק

נא להכיר את היזמית אושרת שרון סטריאן - מכל הלב "תקשורת מקרבת" מקיבוץ בית העמק
כתבה: אושרת שרון סטריאן

אני נשואה לדני, יש לנו 3 ילדים: נבו (8), כליל (5) ונטע (2.5) ואנחנו חיים בקיבוץ בית העמק.
במקצועי אני מורה למוסיקה ונגינה על כלים. עבדתי בקונסרבטוריונים ובבתי ספר באזור הצפון, כולל אולפן המוסיקה של המרכז הקהילתי מטה אשר.
לאחר הלידה של בננו הקטן, החלטתי להתרענן, ולקדם שינוי או גיוון מקצועי, לעשות משהו חדש. בערך באותו הזמן, הבחנתי בקשיים ובהתנהגויות מאתגרות חדשות אצל בני הבכור בעקבות לידת אחיו הקטן. בדיוק באותו הזמן נחשפתי  לעולמה המופלא של התקשורת המקרבת, והיא ריתקה אותי. הכנסתי אותה אלינו הביתה ולהפתעתי היא עבדה! הלכתי ללמוד ולהעמיק בנושא והוסמכתי כמלוות הורים וכמאמנת בגישה זו.
תקשורת מקרבת ((Non-Violent Communication:  היא מודל לפתרון קונפליקטים על ידי יצירת דיאלוג מבוסס הקשבה ואמפתיה. ניתן להגיע לפתרונות שעונים על כמה שיותר צרכים של שני הצדדים.
מה מייחד את העסק שלי:
גישה
- הייחודיות  של תקשורת מקרבת כגישה לליווי הורים היא התבוננות על הצד של הילד, ובאותה המידה גם על הצרכים והאתגרים של ההורים. נותנים לכל צד מקום.
ניסיון - אני "מגיעה מהשטח" מבינה וחווה בעצמי את האתגרים היומיומיים.  אני אמא לילדים, מנוסה מאד בעבודה עם מערכות החינוך, הגעתי לתקשורת מקרבת כשהרגשתי שמשהו לא עובד לי, בבית שלי.
לכן, היכולת שלי להבין ולהתחבר למצב בו ההורים או המחנכים נמצאים מול הילדים היא גבוהה, והניסיון שלי אפשר לי להפנות אמפתיה גם כלפי המבוגרים.
גיוון - תמיד הייתי פעילה במקביל בכמה תחומים. לא יכולה אחרת. בנוסף לעבודה שלי עם הורים ומשפחות, העברתי גם הרצאות וסדנאות לצוותים חינוכיים ואני מלמדת חלילית, חליל צד ותאוריה מוסיקלית בביתי, בהיקף ובזמן שמתאימים לי כדי לא להישחק. אני מצליחה להתאים עצמי לכל תלמיד בכל גיל ורמה (ממתחילים ועד בחינת בגרות במוסיקה) ולתת בדיוק את מה שכל אחד זקוק לו.
האתגרים שלי כבעלת עסק:
ישנם לא מעט אתגרים בהקמת עסק עצמאי, במיוחד(!) למי שהחליטה לפתוח אותו באמצע 2019.
איזון כלכלי: כדי להיות באיזון כלכלי אני עובדת במזכירות הקיבוץ שלי, מה שהופך את לוח הזמנים שלי לעמוס במיוחד. יחד עם זאת, אני מקפידה לאכול בריא ומגוון, להשאיר זמן לפעילות גופנית ולישון טוב.
חשיפה ושיווק: כאדם מופנם, אני מממשת את עצמי ופורחת בעבודה ישירה מול משפחות ובהרצאות, יחד עם זאת,  יש צורך לחשוף ולשווק כל הזמן וזה בהחלט מאתגר אותי. אני עושה זאת כי זה חלק אינטגרלי של בניית העסק.
התחלתי בצעדים קטנים ומדודים ואני ממשיכה להתפתח בקצב שמתאים לי. לוקח לי זמן, אבל אין ספק שאגיע לתוצאות הרצויות לי.
כמו כולם, אני מאותגרת מאד בתקופת הקורונה, קשה להחזיק את הראש מעל המים מבחינת הפעילות העסקית. לקורונה השפעות על מסגרות החינוך, הילדים שלי בבית וזקוקים למלוא תשומת הלב שלי. בפועל, אני נמצאת אתם היום הרבה יותר זמן מאשר לפני הקורונה. יחד עם זאת, בכל התקופה הזו אני ממשיכה את עבודתי במזכירות הקיבוץ. לשמחתי הרבה המצב הנוכחי מחבר את המשפחה שלנו אך מצד שני יש כאן אתגר מבחינת הפניות לפיתוח העסק. בכל אופן, "הזום" הפך להיות עבורי כלי נהדר להרצאות. אני מקיימת גם אימונים בטלפון שמצליחים בדרכם ליצור אינטימיות, גם אם  שונה מהאינטימיות שנוצרת במפגש פנים מול פנים.

היכרות עם מעברים:
למעברים נחשפתי לאחר התפטרות מעבודה במהלך חופשת הלידה שלי. חיפשתי את השביל המתאים עבורי.
אני שמחה לומר שנהניתי ממגוון שירותים שמעברים הציעו לי: אימון אישי, קורס "עסק משלך", ייעוץ עסקי, ועוד...
אני מרגישה ברת מזל שהייתה לי האפשרות להיעזר בכל כך הרבה כלים מקצועיים ורלוונטיים המאוגדים תחת מרכז "מעברים". שירות ייחודי שלא קיים בכל מקום בארץ.

שיתופי פעולה:
לפני הקורונה היה לי חשוב לייצר קשרים עסקיים ושיתופי פעולה בסביבה הקרובה, אפילו תכננתי סדרת הרצאות עבור יישובים באזור. ואז ... פרצה לחיינו הקורונה וטרפה את הקלפים.
במסגרת חישוב מסלול מחדש הבנתי שבתקופת הקורונה, לקרבה הגיאוגרפית אין חשיבות, ויצרתי שותפות נהדרת ומצמיחה עם קולגה מאזור השרון. אנחנו מפתחות רעיונות נוספים לעתיד. אני פתוחה ומזמנת שיתופי פעולה מבורכים גם קרוב לבית!
מה אני מאחלת לעצמי:
להמשיך ללמוד, לגדול, להתפתח ולהצליח לעזור וללמד הרבה אנשים. אני מאמינה בגישה ובדרך שלה, והייתי רוצה לעזור למשפחות להטמיע את הגישה של "תקשורת מקרבת" כדי שתוכל לייצר חיבור איכותי ומקרב במשפחות.
אני מתכוונת להגשים את המטרות הללו במלואן. לכן, מאחלת לעצמי להצליח להעביר את כובד המשקל לפיתוח העסק ולצאת לעצמאות מוחלטת בהמשך.

שני משפטי המוטו שלי:
אם יש בך את התשוקה, כל השאר יבוא בעקבותיה.
ותחשוב/י טוב, יהיה טוב
. משפט שלא הייתי מאמינה שאאמץ אותו עד לפני כמה שנים, והיום הוא מגיע בעקבות השינוי האישי וההתפתחות שעברתי.

יצירת קשר:
ניתן ליצור עמי קשר ישיר בכל אחד מהאפשרויות הבאות: במייל: oshratsharon@gmail.com בטלפון:  0522219404

קבצים מצורפים: