איך חוזרים למעגל העבודה?

איך חוזרים למעגל העבודה?
כתבה: רוחל'ה מורן

ככל שחולף זמן רב יותר מאז העבודה האחרונה, כך קשה יותר לחזור לשגרת עבודה.
עבור אלו ששהו תקופה ארוכה מחוץ למעגל העבודה, החזרה אליו לא פשוטה ויהיה להם מאתגר יותר למצוא עבודה. גם אחרי שמוצאים - נדרשת הסתגלות לשגרה חדשה, שונה ממה שהיה קודם.

אז, איך בכל זאת ניתן לחזור למעגל העבודה ומה יכול להקל על החזרה?
לפניכם 5 נקודות שיעזרו לכם לאסוף את עצמכם כדי לחזור למעגל העבודה.

1. עדכנו את קורות חיים

לא עבדתם תקופה ממושכת ואתם מעוניינים לחזור עכשיו לשוק העבודה ? מצב שיכול לגרום למעסיקים לחשוש שאתם חסרי יציבות תעסוקתית ו/או חסרי מוסר עבודה. המעסיקים יכשירו אתכם לתפקיד ואתם מצדכם, לא תחזיקו מעמד. אז מה כדאי לכתוב על תקופה זו בקורות החיים? כל תחום שבו עסקתם במהלך התקופה, שווה אזכור: אם רכשתם השכלה, עזרתם לחברה משפחתית, או שהתנדבתם - ציינו זאת, גם אם מדובר בעבודות זמניות. כך תתפסו אנשים פעילים המסוגלים להתחייב לעבודה גם לטווח רחוק.

2. התחייבו לשגרת חיפוש עבודה

המשמעות של שיגרה עם מחויבות כרוכה בהחלטה להתחייב לעשייה משימתית ללא תירוצים. בהתחלה, לוח הזמנים הזה יכלול בעיקר הכנה עצמית לקראת היכרות מחודשת עם שוק העבודה ועם המשרות הקיימות בו. תקבעו שעה מסוימת ביום, במהלכה תעברו על המשרות הרלוונטיות ותשלחו קורות חיים מתאימים בתקווה שבהמשך תוכלו להגיע לראיונות עבודה ולציין לעצמכם מה הסטטוס שלכם מול כל אחד מהמעסיקים הפוטנציאליים.  כמו כן, נצלו את הזמן להתעדכן בכל מה שהתחדש בתחום שלכם - אנו חיים במציאות תעסוקתית משתנה בקצב מואץ,  אם לא עבדתם תקופה ממושכת תצטרכו כנראה לצמצם פערים. 

3. בדקו: מי יכול לעזור לכם בתהליך?

אם עבדתם בעבר במקום מסוים ושמרתם על קשרים עם קולגות, או, עם בוס לשעבר, זה הזמן להרים טלפון ולהתעניין, יכול להיות שתוכלו לחזור לתפקיד שהייתם בו או לתפקיד אחר. במקביל, הפעילו קשרים ובדקו עם המכרים שלכם האם שמעו על חברות שמחפשות עובדים בתחום שלכם או בתפקיד אחר אותו תרצו למלא.
אל תשכחו לעדכן את החברים הרבים שצברתם ברשתות החברתיות: כמו פייס בוק, לינקדאין.... אולי מישהו מהם שמע בדיוק על משרה שהתפנתה ויכולה להתאים לכם.

4. שמרו על ראש פתוח

לא חייבים לקפוץ ישר למים העמוקים. אם לא עבדתם תקופה ממושכת ואתם מתקשים להיכנס מיד לשגרה מחייבת, אתם יכולים לחפש אחר משרה חלקית. אפשרות נוספת שיכולה לרכך את המעבר לשגרת עבודה, היא מציאת משרה זמנית המוצעת לעיתים למספר שבועות ועד למספר חודשים עם מחויבות נמוכה יותר מאשר עבודה לטווח ארוך. משרות כאלה יכולות לעזור לכם להתרגל לרעיון וגם זמן לעכל אותו בהדרגה. במקרים רבים תהליך הקבלה למשרה זמנית קל יותר. אם חסר לכם ניסיון תעסוקתי, התחילו בקטן, במשהו שדורש יותר תכונות אופי, ייצוגיות, או מיומנויות שקיימות אצלכם.

5. עכשיו: פנו לקבלת סיוע מקצועי מצוות מעברים

אם תקופה ממושכת ללא עבודה מותירה אתכם מתקשים לעמוד מול האתגרים בדרך לעבודה המיוחלת, אתם מוזמנים לפנות ולהיעזר בצוות המקצועי של מעברים אשר ישקף עבורכם את המציאות, יעזור לכם להתגבר על התחושה שאולי איבדתם קשר עם עולם העבודה, יסייע לכם לבנות ביטחון אישי כדי להקל עליכם את הצעד הראשון.

לייעוץ, ליווי וסיוע אישי מוזמנים לפנות לצוות מעברים: 049109046

כתבה