הכירו את היזמת אנה בר - מייסדת מרכז "אדווה" בקיבוץ אילון

אנה בר - יזמת מקיבוץ אילון

אני, אמא לתאומים, בן ובת, בני 6 וגרה בקיבוץ אילון היפהפה. 
בהכשרתי אני עו"ס קלינית, פסיכותרפיסטית. במשך כ -15 שנים עבדתי במסגרות ציבוריות, בהן התאפשרו לי מפגשים עם לקוחות שונים.
בכול השנים הללו חוויתי עבודה אינטנסיבית ורבת אתגרים בעזרתם, רכשתי ניסיון רב בעבודה הטיפולית.
בחמש השנים האחרונות אני מטפלת בילדים, בנוער ובמבוגרים בעמותת "עמך" ובמרכז "אדווה" אותו הקמתי לפני שנה בקיבוצי אילון.  המרכז מתמחה במתן טיפול רגשי - פסיכותרפויטי .
את השם "אדווה" בחרתי כי ראיתי שהשינויים בחיים הם כמו אדוות מים טבעיים, רכים, אשר נמצאים בתנועה מתמדת ומתרחבת. כך גם המרכז שלנו פועל.
הקמת מרכז לקבלת טיפול רגשי, איכותי, נגיש ומקצועי בגליל, הוא הגשמת חלום!!
במרכז אדווה, קיימים מספר סוגים של טיפול רגשי המיועדים לתושבי הצפון. המטרה לתת את הטיפול האיכותי והטוב ביותר במרחק נסיעה קצר יחסית.
בין עצי האלון והאלה, במבנה משופץ, מאובזר ויפהפה עובד צוות נשים בעלות מקצוע מתחום הפסיכותרפיה והפסיכולוגיה. כולן בעלות תואר שני, מומחיות במגוון תחומי טיפול, ובעלות ניסיון רב בעבודה מעשית.
במרכז אנחנו עושים גם אבחונים וגם טיפולים לילדים, לבני נוער ולמבוגרים (טיפול רגשי, טיפול זוגי ומשפחתי, טיפול על הרצף האוטיסטי, פסיכותרפיה נשית, CBT ו EMDR, טיפול באומנות, הדרכת הורים ועוד...) הטיפול ניתן באופן פרטני ו/או בקבוצות במסגרת סדנה.
הייחוד של העסק:
המרכז פועל כ One stop shop" " צוות מטפלים מקצועי מאוד הפועל במקום אחד.
דבר המאפשר לערוך אבחון הוליסטי (שלם, מלאם ומקיף) של הצרכים השונים של הלקוחות ולאחר מכן להתאים מענה טיפולי מדויק.
בנוסף, המיקום הגיאוגרפי של המרכז, באמצע הגליל המערבי, מאפשר הגעה קלה יחסית מיישובי האזור. המרחק הפיזי, עבור הרבה מאוד לקוחות פוטנציאליים הוא שיקול משמעותי טרם פנייתם לקבלת טיפול.
האתגרים בלהיות עצמאית וההתמודדות שלי איתם:
האתגר הגדול הוא ההבנה שניהול עסק הוא "ריצה למרחקים ארוכים", ויש שינויים תמידיים ורבים.
היכולת שלי להתמודד עם השינויים ועם הדרישות העסקיות היא ביצירת "שגרות עבודה קבועות" המותאמות לאופי המרכז ולניהול עסק. קבעתי לי הדרכה מקצועית קבועה וליווי עסקי מותאם לצרכים השונים שעולים תוך כדי עבודה... צוות המרכז מקיים פגישות עבודה מקצועיות וסדירות. בכך מצליח להיות קשוב לצרכי הלקוחות, לתת מענים מדויקים וגם לשמור על גמישות מסוימת. 
כמו כן, אני שומרת על "נקודות תדלוק" אישיות ומשפחתיות במהלך היום ובמשך השבוע. ברגעי קושי אני נוהגת לחזור אל ה"למה" שלי. למה אני עושה את מה שאני עושה?
ה"למה שלי" - לסייע לכמה שיותר אנשים לרפא פצעים רגשיים, לאפשר ללקוחות לבחור ולהיות בתנועה ובצמיחה, לשפר את מסוגלותם להיטיב עם עצמם ועם אחרים.
כשהאדם מרגיש "טוב עם עצמו", זה משפיע על המעגל הקרוב אליו ומתוכו על המעגל הרחב יותר וכך הלאה..... ההשפעה פועלת כמו אדוות!!
הקשר עם מעברים:
כאשר החלום שלי החל את צעדיו הראשונים בינואר 2019, פגשתי את רכז היזמויות באילון, נעזרתי בו בהקמת העסק ובהמלצתו אף הצטרפתי למפגשי היזמים של הקיבוץ. דרכם נחשפתי גם לשירותים של "מעברים".
עד מהרה נפגשתי עם ליאור, רכזת עסקים ויזמויות במעברים לחשיבה משותפת על הדרכים והכיוונים שיאפשרו לי לקדם את "מרכז אדווה".
היום אני משתתפת, נהנית ונתרמת מאוד בקבוצת היזמים הנפגשת ב "ביז קפה" שהוקם על ידי מעברים, בשיתוף המועצות האזוריות מטה אשר ומעלה יוסף ומרכזי הצעירים במטה אשר ובמעלה יוסף .
שיתופי פעולה עסקיים באזור:
אני מקיימת שיתופי פעולה וחושבת שהם חשובים תמיד ובגליל בפרט. בשיתופי פעולה נוצרים קשרים אישיים, הפרייה הדדית ויכולת להציג את החזון של המרכז לכמה שיותר אנשים, עסקים ויזמים.
שיתופי פעולה מתוך היכרות אישית, הופכים את היחס לטיפול הרגשי ואת הפנייה אלינו לזמינה ו"לגיטימית". בכך גדלה המוכנות של אלו שזקוקים לכך, לפנות אלינו לקבלת טיפול כדי לצאת ממצבי קושי ומשבר.
לי חשוב להמשיך להרגיש הנאה ומשמעות בעשייה שלי. להנגיש את הטיפול הרגשי לכמה שיותר לקוחות ולראות לכך תוצאות.
להפוך את חוויית הפנייה לטיפול נוחה, חיובית ולגיטימית, כמו פנייה לכול תחום רפואי אחר.
"תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר"- הרבה פעמים בתקופה של שינוי, משבר, קושי, תקופה שלעיתים נראית כמו סופת חול, כמו רעידת אדמה, כמו חושך! מומלץ לזכור שיכול להיות  שבדיוק בנקודה זו טמונה גם ההזדמנות האדירה שהשחר יעלה, ותתאפשר התפתחות וגדילה.
פרטי המרכז בקיבוץ אילון:
"אדווה" מרכז מומחים לטיפול רגשי - פסיכותרפיה בגליל
ימים: א' - ה'  8:00 - 21:00  ו'  8:00  - 13:00
 טלפון: 052-291844

אנה בר 1
אנה בר 2