קצין/ת בטיחות בתעבורה מכרז חיצוני 21/25

קצין/ת בטיחות בתעבורה מכרז חיצוני 21/25

30/05/2025
תחום: 
תחבורה / רכב / מכונאות
מקצוע: 
קצין/ת בטיחות בתעבורה
תאור תפקיד: 

קצין/ת בטיחות בתעבורה

אגף כללי,  בהיקף משרה של 33%, דירוג מנהלי, דרגה 9-11

       

כפיפות: מנהל מחלקת התחבורה ברשות המקומית.

תיאור התפקיד:

יעוד:

שמירה על בטיחות, תקינות ותחזוקה של צי כלי הרכב, פיקוח על כשירות הנוהגים והטמעת נושא הבטיחות בנהיגה ברשות המקומית.

עיקרי התפקיד:

  1. פיקוח על בטיחות ותחזוקה של כלי הרכב של הרשות המקומית.
  2. פיקוח ובקרה על נהגים, המועסקים על ידי הרשות המקומית או הנוהגים ברכב שלה.
  3. טיפול במכשירי טכוגרף של כלי רכב של הרשות, כמתחייב על פי הוראות הדין הקיים והנהלים.
  4. פיקוח על מערך ההיסעים המתבצע בידי קבלני המשנה.
  5. פיקוח על עמידה בכללי הבטיחות של נהגים וכלי רכב המעבירים חומרים מסוכנים.
  6. טיפול ביורוקרטי ותחזוקתי בכלי רכב של הרשות המעורבים בתאונות דרכים.
  7. ביצוע פעולות לקידום נושא הבטיחות בדרכים ברשות המקומית.

 

פירוט הביצועים והמשימות העקריות , כנגזר מתחומי האחריות:

 

  1. פיקוח על בטיחות ותחזוקה של כלי הרכב של הרשות המקומית.
  1. ניהול תיק רכב לכל רכב של הרשות המקומית, או המופעל על ידה.
  2. פיקוח על תיקון התקלות בכלי רכב של הרשות המקומית.
  3. מילוי טופס "רישום הודעות על ליקויים"| בצי הרכב של הרשות.
  4. שליחת כלי הרכב של הרשות לבדיקת תקינות וכשירויות תקופתיות (טיפולים יזומים), על פי הנחיות יצרן, סוג הרכב  (לרבות כלי רכב מיוחדים), הוראות הרשות ועוד.
  5. אישור הרכב לנסיעה לאחר ביצוע בדיקות.
  6. וידוא רישום הביקורת וממצאיה על גבי "טופס ביקורת תקופתית / יזומה" לגבי כל רכב בנפרד, לאחר ביקורת תקופתית.
  7. פיקוח על זיווד כלי הרכב של הרשות בציוד בטיחות  (תיק עזרה ראשונה, מטפי כיבוי אש).
  8. ניהול טבלת מעקב לתקפות רישיון כל רכב והביטוח שלו, והנחיית  נהגים והנהלת הרשות לחידוש נדרש בהתאם.
  9. פיקוח על ביצוע מבחני דרך לכלי הרכב של הרשות.
  10. מתן חוות דעת מקצועית על מוסכים, המועמדים להתקשרות מול הרשות.
  11. בדיקות מדגמיות לשירותי הסעה שהרשות המקומית מבצעת התקשרות מולה.

 

  1. פיקוח ובקרה על נהגים, המועסקים על ידי הרשות המקומית או הנוהגים ברכב שלה.
  1. הכנת נהלי קליטת נהגים חדשים ברשות המקומית.
  2. בחינת מועמדים לתפקידי נהגים ברשות תוך בחינת עמידה בתקנות התעבורה ואימות המדדים הרלוונטיים לשמירה על בטיחות התחבורה (כגון: רישיונות, קורסי נהיגה, ניסיון קודם עריכת מבחן עיוני ומבחן מקצועי).
  3. פתיחת תיק אישי לנהג שהתקבל לעבודה ברשות (כולל פרטיו, רישיונות הצהרת בריאות, תוצאות המבחנים, הדרכות).
  4. הנחיית נהג חדש ביום כניסתו לעבודה ברשות (לרבות הדרכה לגבי נהלי העבודה ברשות, כללי בטיחות וחוקי תנועה בזמן נהיגתו ברכב הרשות, תפעול הרכב, טפסים, רישיונות).
  5. הדרכה תקופתית של הנהגים והנוהגים (בעלי התפקידים, הנוהגים ברכב של הרשות מתוקף תפקידם), לצורך שמירה על כשירותם.
  6. מעקב אחר תקינות הרישיונות וטפסי הצהרת בריאות של המורשים לנהוג ברכב (כגון: בעלי קירבה ראשונה לבעלי תפקידים המחזיקים מתוקף תפקידם רכב של הרשות) לצורך בקרה על כשירותם.
  7. ניהול תחום ההדרכה בנושא בטיחות לנהגי הרשות המקומית, לרבות הדרכה והנחייה של נהגי הרשות על ידי קורסים, השתלמויות, ימי עיון והדרכה אישית.
  8. עדכון נהגי הרשות בנושאים הקשורים לבטיחות ולרכב.
  9. פיקוח על שעות העבודה והמנוחה של נהגים מקצועיים, בהתאם להוראות תקנה 168 לתקנות התעבורה.
  10. פיקוח על מצבם הבריאותי של נהגי הרשות:
  • וידוא חתימה של נהגי הרשות על תצהיר בריאות אחת לשנתיים.
  • טיפול בדיווחי נהגים ברשות על שינוי במצב בריאותם, או דיווחים על התנהגות של נהג המהווה סכנה בטיחותית.
  • דיווח להנהלת הרשות ולרופא מוסמך על ליקויים בריאותיים של נהגים.
  1. מעקב אחר דיווחי נהגי הרשות בנושאים בטיחותיים (חריגה ממכסת שעות העבודה המותרות, תקלות ברכב, דו"ח אירוע לגבי תאונת דרכים).
  2. ריכוז ומענה לפניות תושבים, העוסקות בשירותי ההיסעים (פנימיים וחיצוניים).
  3. מתן מענה לתלונות מאזרחים על עבירות תנועה או התנהגות בלתי הולמת שבוצעו ע"י הנוהגים ברכב הרשות בין היתר באמצעות טיפול בנהגים:
  • שליחת נהגים שעברו עבירות תנועה או שהיו מעורבים בתאונות דרכים להשתלמות ולהדרכה.
  • מתן התייחסות משמעתית לנהג הרשות שצבר עבירות תנועה רבות או חמורות.

 

  1. טיפול במכשירי טכוגרף של כלי רכב של הרשות, כמתחייב על פי הוראות הדין הקיים והנהלים.
  1. הנחיית נהגי הרשות, שבכלי הרכב שלהם מותקן טכנוגרף, כיצד לטפל במכשיר.
  2. איסוף דיסקיות הטכנוגרף, בדיקתן ושמירתן בתום כל שבוע עבודה ומילוי טפסים רלוונטיים, בהתאם להוראות הדין הקיים והנהלים.
  3. בדיקת מכשירי הטכנוגרף ברשות ורישום תוצאות הבדיקה. בהתאם לכך, החלפתם או כיולם.
  4. התרעה לנהגים אשר ע"פ דיסקיות הטכנוגרף מרבים לחרוג מהמהירות המותרת.

 

  1. מסירת דיסקיות הטכנוגרף למשטרה  או לבית משפט (ע"פ דרישתם).

 

 

  1. פיקוח על מערך ההיסעים המתבצע בידי קבלני המשנה.
  1. אפיון צרכי הבטיחות בהכנת מכרזים לבחירת קבלני משנה בתחום ההסעות/ ההובלות.
  2. הוצאת מכתב תקופתי לקבלת אישור תקינות ובטיחות של כלי הרכב מקצין הבטיחות של קבלן המשנה.
  3. פיקוח על תקפות האישורים של נהגי קבלני המשנה, כפי שהתקבלו מקציני הבטיחות של קבלני המשנה.
  4. בדיקת תקפות רישיונות כלי הרכב של קבלני המשנה.
  5. הפעלת סנקציות כלפי קבלני המשנה אם חרגו מהתנאים שנקבעו במכרז, או עברו עבירות תנועה – לרבות עצירת חשבונות שהוגשו לתשלום.

 

  1. פיקוח על עמידה בכללי הבטיחות של נהגים וכלי רכב המעבירים חומרים מסוכנים.
  1. פיקוח על המצאות כל האישורים וההיתרים הנדרשים להובלת חומרים מסוכנים בכלי רכב של הרשות, בהתאם להוראות הדין והנהלים של הגורמים הרלוונטיים.
  2. הכנת תיקי חירום לכלי הרכב המובילים חומרים מסוכנים, הכוללים מפרטים טכניים.
  3. רישום תיק ייעודי/נפרד של כלי הרכב המובילים חומרים מסוכנים.
  4. עדכון הנהגים והגורמים הרלוונטיים ברשות על שינויים בהיתרים (תפוגה, היתר נהג וכיו"ב).
  5. הדרכה פנים רשותית וחוץ רשותית לנהגים המובילים חומרים מסוכנים ברשות – הדרכה פרטנית וקורסים חיצוניים/מקצועיים.
  6. הדרכת עובדים המטפלים בכלי רכב המובילים חומרים מסוכנים אודות אופני הטיפול.
  7. ציוד כלי הרכב של הרשות המובילים חומרים מסוכנים בציוד ובאמצעים בטיחותיים מתאימים.
  8. במקרים של תאונה או תקלה ברכב המוביל חומרים מסוכנים – ביצוע בדיקה ראשונית בשטח בו אירע האירוע בהתאם להוראות תיקי החירום, מיד עם קבלת ההודעה.
  9. עדכון ותיאום ביון הגורמים המטפלים באירוע תאונה או תקלה.

 

  1. טיפול ביורוקרטי ותחזוקתי בכלי רכב של הרשות המעורבים בתאונות דרכים.
  1. עדכון נהגי הרשות בחובות המוטלות עליהם בעת התאונה, על פי תקנות 146-144 לתקנות התעבורה.
  2. הכנת נוהל פעולה במקרה של תאונה והפצתו לנהגי הרשות המקומית.
  3. רישום ותיעוד תאונה בה מעורב רכב של הרשות.
  4. הפניית נהג שהיה מעורב בתאונה למילוי טופס "דו"ח תאונה", ובקרה על מילוי תקין של הטופס.
  5. פירוט של התיקונים שבוצעו ברכב לאחר תאונה בתיק הרכב המתנהל ברשות.
  6. אישור כשירות לתנועה לרכב שעבר תיקונים אחרי תאונה.
  7. ביצוע תחקיר נסיבות אירוע תאונת דרכים ברכב של הרשות.
  8. דיווח לחברת הביטוח המבטחת את כלי הרכב של הרשות, והגשת התביעה לתיקון הנזקים ברכב.
  9. רישום פרטי התאונה בה היה מעורב הנהג בעת נהיגה ברכב הרשות בתיקו האישי.

 

  1.    קידום נושא הבטיחות בנהיגה ברשות המקומית.
  1. הכנת תוכנית עבודה בנושא בטיחות בנהיגה, הצגת התוכנית ואישורה על ידי הגורמים הרלוונטיים.
  2. תכנון תכנית הדרכה לכל נהגי הרשות וכנסים לכל נהגי הסעות (לרבות קבלני משנה) הצגת התוכניות ואישורן ע"י הגורמים הרלוונטיים.
דרישות התפקיד וניסיון נדרש: 

מאפייני העשייה הייחודיים בתפקיד:

  • עבודה בשעות לא שגרתיות.
  • נסיעות מרובות במסגרת העבודה.
  • אחריות לחיי אדם.

 

תנאי סף: השכלה ודרישות מקצועיות נוספות:

  • 12 שנות לימוד או תעודת בגרות מלאה.
  • סיום קורס קציני בטיחות בתעבורה בהצלחה.
  • תעודת סוג 2 במכונאות רכב מטעם משרד התמ"ת או מעבר קורס מכינה במערכות רכב טרום קציני בטיחות בתעבורה.
  • תעודת הסמכה בתוקף של קצין בטיחות בתעבורה שהונפקה ע"י משרד התחבורה.
  • רישיון נהיגה מדרגה C1 ומעלה. רצוי רישיון על אוטובוס.

דרישות ניסיון:

  • ניסיון מקצועי-  ארבע שנות ניסיון בתחום העיסוק הרלוונטי.
  • ניסיון ניהולי-לא נדרש.
  • רישום פילילי – העדר הרשעות פליליות או תחבורתיות, בהתאם לתקנה 15ב לתקנות התעבורה  תשכ"א 1961.

דרישות נוספות:

  • שפות- עברית ברמה גבוהה. שפות נוספות בהתאם לצורך.
  • יישומי מחשב-היכרות עם תכנית ה- OFFICE
  • רישום פלילי- היעדר הרשעות פליליות או תחבורתיות בהתאם לתקנה 15ב לתקנות התחבורה תשכ"א- 1961
  • תושב/ת מעלות-תרשיחא- יתרון

 

תינתן העדפה לאדם עם מוגבלות בהתאם לאמור בסעיפים 3 ו 9 לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ"ח 1998 ובתנאי שעומדים בתנאי הסף למשרה וכשירים לביצוע התפקיד.

       האמור כפוף להצהרת המועמד/ת המפרטת את דבר מוגבלותו/ה וכן בהמצאת מסמכים             
       להוכחת המוגבלות.

תינתן העדפה לנשים לפי סעיף 6ג לחוק שיווין זכויות האישה, התשי"א- 1951 אם שני המועמדים בני שני המינים הם בעלי כישורים דומים וכן בהתאם לחוק לעידוד של שילוב וקידום נשים בעבודה ושל התאמת מקומות עבודה לנשים, התשס"ח 2008.

תינתן העדפה למי שהוא או אחד מהוריו נולדו באתיופיה בהתאם להוראות סעיפים 173ב(א) ו- 173ב (ב)  לפקודת העיריות [נוסח חדש] אם המועמד הוא בעל כישורים דומים לכישוריהם של מועמדים אחרים.

 

 

הקבלה לתפקיד מחייבת חובת התייצבות בחירום.

המכרז נכתב בלשון זכר, אך מופנה לגברים ונשים כאחד

רישום פלילי

מותנה בהגשת מסמך היעדר הרשעה בעבירת מין, בהתאם לחוק למניעת העסקה של עברייני מין במוסדות מסוימים, תשס"א-2001.

רק מועמדים מתאימים ייענו

קורות חיים בצירוף תעודות רלוונטיות (חובה!) ושמות ממליצים, יש לשלוח לכתובת המייל: Jobs@matar.co.il, או להגיש למחלקת משאבי אנוש עיריית מעלות תרשיחא , ת.ד. 59 מעלות. טל' 04-9578877 , פקס 04-9578883

יש לציין על גבי קורות החיים את שם ומספר המכרז.

 

מועד אחרון להגשה:    15/06/2025

השכלה נדרשת: 
תיכונית
היקף המשרה: 
משרה חלקית
סוג המשרה: 
אחר
שעות עבודה: 
גמישות בשעות העבודה גם בשעות אחה"צ
למשרה זו, קורות החיים ישלחו ישירות למעסיק. רק פניות מתאימות תענינה.