מנהל/ת יחידת ההון האנושי ברשות המקומית

מנהל/ת יחידת ההון האנושי ברשות המקומית

13/02/2025
תחום: 
משאבי אנוש וכוח אדם
מקצוע: 
מנהל/ת
תאור תפקיד: 

מנהל/ת יחידת ניהול  ההון האנושי ברשות המקומית

100% משרה, אגף כללי, דירוג המח"ר, 39-41 או העסקה בחוזה אישי בכפוף לאישור משרד הפנים

 

כפיפות: מנכ"ל הרשות.

תיאור תפקיד

ייעוד:

התוויית מדיניות ותהליכי העבודה לניהול ההון האנושי ברשות, ניהול ההון האנושי והובלת תהליכים ארוגניים ברשות.

תחומי אחריות:

  1. תכנון אסטרטגי של מערך ההון האנושי ברשות.
  2. ניהול תהליכי איתור, מיון וגיוס של עובדים לרשות.
  3. ניהול תהליכי קליטת עובדים חדשים ברשות.
  4. ניהול תקני משאבי האנוש ברשות.
  5. ניהול מערך ההדרכה ברשות.
  6. ניהול תחום רווחת העובדים בארגון.
  7. ניהול מערך דיווחי הנוכחות של עובדי הרשות.
  8. טיפול בסיום העסקת עובדי הרשות.
  9. ניהול יחסי העבודה ברשות.
  10. ניהול יחידת ההון האנושי ברשות.

 

פירוט הביצועים והמשימות העיקריות, כנגזר מתחומי האחריות:

  1. תכנון מערך ההון האנושי ברשות המקומית.
  1. גיבוש תוכנית עבודה להון האנושי ברשות, לאור היעדים האסטרטגיים של הרשות.
  2. ניהול הידע של מערך ההון האנושי ברשות, ע"י תיעוד ומאגרי נתונים.
  3. קביעת נהלי עבודה רשותיים ועדכונם מעת לעת.
  4. קידום תהליכים ארגוניים ברשות.
  5. ניהול מערך ניוד וקידום העובדים ברשות.
  6. תיקצוב ההון האנושי ברשות (תקנים, הדרכה ועוד) בתיאום עם גזבר הרשות המקומית.
  7. הסדרת נהלי עבודה בתחום משאבי האנוש, בהתאם לחוקת העבודה ולאוגדן תנאי השירות.
  8. מתן חוות דעת מקצועית על תהליכי העבודה בארגון ועל שינויים ארגוניים, אם מבוצעים ברשות.
  1. ניהול תהליכי איתור, מיון וגיוס של עובדים לרשות
  1. איתור וחיזוי הצרכים ואפיון דרישות התפקידים להם נדרשים עובדים, בשיתוף עם הממונים על תפקידים אלו ברשות.
  2. ביצוע תהליכי מיון למועמדים לעבודה, לרבות הפעלת מכוני מיון במיקור חוץ וראיונות מיון.
  3. ניהול ועדות מכרזים לבחירת עובדים למילוי תפקידים ברשות.
  4. ניהול מאגר מועמדים ממוחשב.

 

  1. ניהול תהליכי קליטת עובדים חדשים ברשות.
  1. פתיחת תיק עובד.
  2. פיקוח על קבלת המסמכים הרלוונטיים  מהעובד (ניסיון מקצועי, ותק, השכלה וכיוצ"ב).
  3. פיקוח על מילוי טופסי קליטה לעובד חדש (שאלון אישי, קרובי משפחה, עבודה יחידה/נוספת, נסיעות וכד').
  4. הכנת הודעת קבלה לעובד הכוללת את תנאי העסקתו.
  5. הכנת חוזה אישי לעובד, ובמידת הצורך קבלת אישור לחוזה ממשרד הפנים.
  6. בדיקת נתוני קליטת העובד והעברתם לחשב השכר ברשות.
  7. הסדרה של ההטבות הסוציאליות לעובד.
  8. ליווי המנהלים במהלך תהליכי קליטה וכניסה לתפקיד של עובדים חדשים.

 

  1. ניהול תקני משאבי אנוש ברשות
  1. ניהול תקני כוח אדם ייעודיים במשרדי הרשות השונים.
  2. ניהול תקני כוח אדם מוניציפליים ועובדים בהסדרי העסקה עקיפים, הנקבעים ע"י הרשות המקומית מול הגזברות ומול היחידות השונות ברשות.
  3. פיקוח על מצבת העובדים והתקנים הפנויים.
  4. הפקת דוחות ניהוליים, הנוגעים לתקנים ולמצבת משאבי האנוש ברשות.
  5. הגשת דו"ח מצבת משאבי האנוש למשרד הפנים בהתאם לדרישותיו.
  6. התאמת מצבת משאבי האנוש ברשות לדרישות המופיעות בתוכניות התייעלות.

 

  1. ניהול מערך הכשרת העובדים
  1. איתור ומיפוי צרכי ההדרכה וההשתלמות הדרושים לעובדים ברשות, לאור תכנית העבודה של היחידה והיעדים האסטרטגים של הרשות.
  2. תיאום הכשרות לתפקידים רוחביים ברשות.
  3. ארגון ימי השתלמויות מקצועיים, בהתאם לצרכי הרשות ולצרכי העובד ובהתאם לנדרש בהסכמים קיבוציים.
  4. בקרה והערכה של ביצוע ההשתלמויות וההדרכות  אל מול התכנון, הפקת לקחים והטמעתם במערכת.
  5. ייזום ומעקב אחר הרחבת השכלה והשתלמויות מקצועיות של עובדים.
  6. ביצוע ראיונות חתך תקופתיים ברשות.
  1. ניהול תחום רווחת העובדים בארגןן    
  1. ארגון ימי רווחה לעובדים, לרבות טיולים וסיורים לימודיים.
  2. קידום פעולות תמיכה בעובדים המתמודדים עם בעיות מיוחדות (בשיתוף עם ועד עובדים).
  3. ניהול טקסים אירועים מיוחדים ברשות, דוגמת חגים ושמחות.

 

  1. ניהול מערך דיווחי הנוכחות של עובדי הרשות.
  1. הנפקת כרטיס נוכחות לכל עובד ברשות.
  2. בקרה אחר דיווחי נוכחות מהיחידות השונות.
  3. ניהול רישום של חופשות עובדים, לרבות חופשות מחלה וחופשות לידה, שעות נוספות, קריאות פתע וכוננות.

 

  1. טיפול בסיום העסקת עובד ברשות
  1. הכנת מכתבי פיטורים/סיום העסקה והודעה מוקדמת, בהתאם לחוק ולחוקת העבודה.
  2. העברת המסכים הרלוונטיים לטיפול  בפיצויי פיטורים ו/או קצבת שארים.
  3. ניהול תהליך גריעת עובד ממצבת העובדים בסיום העסקה של עובד.
  4. הודעה ליחידת השכר על הפסקת תשלום השכר וביצוע גמר חשבון, בתום סיום יחסי העבודה.
  5. החלפת המנכ"ל בועדת הפיטורים אם אין מנכ"ל בעירייה (כאשר מדובר בפיטורי עובד שאינו מוזכר בסעיף 171 לפקודת העיריות (נוסח חדש).
  6. ניהול מערך הפרישה, לרבות מעקב אחר עובדים המגיעים לגיל פרישת חובה, הנחיה פרטנית של עובד לקראת פרישה לפנסיה, הפקת מכתב הודעה על פרישה לפנסיה הכולל את כל נתוני הפרישה וכן את ניהול תכניות פרישה מיוחדות ע"פ צורך.
  7. טיפול בהשלכות הארגוניות הנובעות מסיום העסקת העובד דוגמת ביטול המשרה, איושה ע"י ניוד רוחבי או ע"י מכרז פנימי/פומבי .

 

  1. ניהול יחסי העבודה ברשות
  1. פיקוח על הסכמי השכר שנחתמים עם עובדי הרשות.
  2. ייצוג הרשות בסוגיות שונות אל מול הוועדים וההסתדרויות השונות אליהם משתייכים עובדי הרשות, לרבות ועדות פריטטיות וכן בבתי הדין למשמעת ולעבודה.
  3. פיקוח על טיפול בחריגות משמעתיות של עובדי הרשות, המתבצע על ידי מנהליהם הישירים.
דרישות התפקיד וניסיון נדרש: 

תנאי סף

השכלה ודרישות מקצועיות

בעל/ת תואר אקדמי שנרכש במוסד המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה, או שקיבל הכרה מהמחלקה להערכת תארים אקדמיים בחוץ לארץ.

יתרון לבעלי תואר אקדמי כאמור באחד מהתחומים הבאים: 

משאבי אנוש, ייעוץ ארגוני, פיתוח ארגוני, הנדסת תעשיה וניהול או מינהל עסקים עם התמחות בהתנהגות ארגונית. 

או

הנדסאי או טכנאי רשום בהתאם לסעיף 39 לחוק ההנדסאים והטכנאים המוסמכים, התשע"ג-2012.

או

תעודת סמיכות לרבנות ("יורה יורה") לפי אישור הרבנות הראשית לישראל

או

אישור לימודים בתכנית מלאה בישיבה גבוהה או בכולל, שש שנים לפחות אחרי גיל 18 ומעבר שלוש בחינות לפחות מתוך מכלול הבחינות שמקיימת הרבנות הראשית לישראל (שתיים משלוש הבחינות יהיו בדיני שבת ודיני איסור והיתר).

 

המנהל/ת יחויב לסיים בהצלחה קורס למנהלי משאבי אנוש ברשויות המקומיות, לא יאוחר משנתיים מתחילת מינויו. עדכון שכרו ככל שמדובר בחוזה אישי מותנה בסיום הקורס כאמור.

 

דרישות ניסיון

עבור בעלי תואר אקדמי או השכלה תורנית ניסיון מקצועי של 5 שנים לפחות, במהלך 8 השנים שקדמו למועד האחרון להגשת הצעות למכרז, באחד או יותר מהתחומים הבאים: בתחומי משאבי האנוש, פיתוח ארגוני ,ייעוץ ארגוני, ניהול מערך גיוס, מיון וקליטה , ניהול מערך הדרכה.

עבור הנדסאי רשום:  ניסיון מקצועי של 6 שנים לפחות במהלך 10 השנים שקדמו למועד האחרון להגשת הצעות למכרז, באחד או יותר מהתחומים הבאים: תחומי משאבי אנוש, פיתוח ארגוני, ייעוץ ארגוני, ניהול מערך גיוס, מיון וקליטה, ניהול מערך הדרכה.

עבור טכנאי רשום: ניסיון מקצועי של 7 שנים לפחות במהלך 10 השנים שקדמו למועד האחרון להגשת הצעות למכרז, באחד או יותר מהתחומים הבאים: תחומי משאבי אנוש, פיתוח ארגוני, ייעוץ ארגוני, ניהול מערך גיוס, מיון וקליטה, ניהול מערך הדרכה.

 

ניסיון ניהולי –  3 שנות ניסיון לפחות בניהול צוות עובדים בכפיפות ישירה.

 

דרישות נוספות

יישומי מחשב  - היכרות עם תוכנות ה - - OFFICE .

 

מאפייני העשייה הייחודיים בתפקיד

  1. איזון בין צרכי הרשות לצרכי העובדים, באמצעות התאמת פתרונות אפקטיביים.
  2. ניהול משא ומתן עם גורמים שונים ברשות.
  3. הנחיה וליווי של מנהלים ועמיתים בארגון.
  4. עבודה עם ממשקים רבים ברשות ומחוצה לה.
  5. יכולת ניתוח וקבלת החלטות.
  6. עבודה בתנאי לחץ.

 

 

 

תינתן העדפה לאדם עם מוגבלות בהתאם לאמור בסעיפים 3 ו 9 לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ"ח 1998 ובתנאי שעומדים בתנאי הסף למשרה וכשירים לביצוע התפקיד.

       האמור כפוף להצהרת המועמד/ת המפרטת את דבר מוגבלותו/ה וכן בהמצאת מסמכים             
       להוכחת המוגבלות.

תינתן העדפה לנשים לפי סעיף 6ג לחוק שיווין זכויות האישה, התשי"א- 1951 אם שני המועמדים בני שני המינים הם בעלי כישורים דומים וכן בהתאם לחוק לעידוד של שילוב וקידום נשים בעבודה ושל התאמת מקומות עבודה לנשים, התשס"ח 2008.

תינתן העדפה למי שהוא או אחד מהוריו נולדו באתיופיה בהתאם להוראות סעיפים 173ב(א) ו- 173ב (ב)  לפקודת העיריות [נוסח חדש] אם המועמד הוא בעל כישורים דומים לכישוריהם של מועמדים אחרים.

 

 

הקבלה לתפקיד מחייבת חובת התייצבות בחירום.

 

המכרז נכתב בלשון זכר, אך מופנה לגברים ונשים כאחד

 

רישום פלילי:   העדר רישום פלילי

 

 

רק מועמדים מתאימים ייענו

 

קורות חיים בצירוף שאלון אישי (נספח א' למכרז), תעודות רלוונטיות, אישורים המעידים על ניסיון מקצועי וניהולי (חובה!) ושמות ממליצים, יש לשלוח לכתובת המייל:jobs@maltar.co.il , או להגיש למחלקת משאבי אנוש עיריית מעלות תרשיחא , ת.ד. 59 מעלות. טל' 04-9578877 , פקס 04-9578883.

יש לציין על גבי קורות החיים את שם ומספר המכרז.

 

 

מועד אחרון להגשת קו"ח: 02/03/2025

 

 

השכלה נדרשת: 
תואר ראשון
היקף המשרה: 
משרה מלאה
סוג המשרה: 
אחר
שעות עבודה: 
משרה מלאה+ שעות נוספות בעת הצורך
למשרה זו, קורות החיים ישלחו ישירות למעסיק. רק פניות מתאימות תענינה.

משרה זו סגורה ולא ניתן לשלוח אליה קורות חיים.

סגור