נא להכיר: דלית דה קסטרו - עורכת דין עצמאית ויזמת, מרצה ומגשרת בתחום דיני עבודה

כתבה: דלית דה קסטרו.

אני דלית דה - קסטרו, נשואה לשרון ואמא ל - 3 ילדים מקסימים (15, 13, 11).

למדתי משפטים באוניברסיטת ת"א, ובמקביל עבדתי בתחום משאבי אנוש. תחום דיני עבודה, המשלב התייחסות להון האנושי, קסם לי מאוד וקיוויתי לעסוק בו גם כעורכת דין.

לשמחתי הרבה התמחיתי באחד המשרדים המובילים בתחום. לאחר מספר שנים כעו"ד שכירה, החלטתי לפתוח משרד עצמאי שעוסק בדיני עבודה בלבד ומייצג מעסיקים ועובדים. אני מופיעה בבית הדין לעבודה כבר למעלהמ- 15 שנים, ואני חדורת מוטיבציה לייצג את הלקוח שלי בצורה המקצועית ביותר. יחד עם זאת, ה"אני מאמין" שלי הוא לעשות כל שביכולתי על מנת להימנע מלהגיע לבית הדין לעבודה, ולפתור את הסכסוך בין הצדדים בצורה מוסכמת, בדרך הגונה וברוח טובה.
העבודה שלי מגוונת. בנוסף לייצוג בבית הדין לעבודה, אני גם מעבירה הרצאות, קורסים ומגשרת.
הגישור קרוב מאוד לליבי והחלטתי ללכת צעד אחד קדימה ולהקים יחד עם קולגות את מרכז הגישור
"גשר - גישור ומשפט".

מה מייחד את העסק שלך?
אני חיה ונושמת דיני עבודה 24/7, ומעבר לרמה המקצועית הגבוהה עליה אני שומרת בקנאות, אני עושה כל שביכולתי לטפל בתיקים במסירות רבה וברגישות הראויה, גם בייצוג מעסיקים וגם בייצוג עובדים, אני מנסה להוביל לפתרונות מוסכמים בין הצדדים, בדרך של win-win.

מקום העבודה לרובנו הוא כמו בית שני, גם אם נוצר סכסוך בין הצדדים, אני לא שוכחת שהצדדים היו כמעט כמו משפחה, ולכן אני משתדלת לקדם פתרון מוסכם בו שני הצדדים יוצאים מרוצים. השאיפה שלי היא שהפתרון המוסכם ייתן מענה לזכויות של הלקוח שאני מייצגת, ובנוסף אף יתרום לפתיחת "דף חדש" בין הצדדים. כמובן שבמקרים בהם מוצו הניסיונות להגיע להסכמות, אני נחושה לייצג את הלקוח על הצד הטוב ביותר בבית הדין לעבודה.

קשיים ואתגרים בהקמת העסק/בלהיות עצמאי/ת? וכיצד התמודדת איתם?

בשנת 2008 פתחתי את המשרד שלי. למרות שעסקתי בעבודה שאני מאוד אוהבת, עדיין הרגשתי שהפאזל לא שלם. המשרד היה ממוקם במיקום מרכזי, מרוחק ממקום מגוריי והשקעה רבה בעבודה יחד עם המרחק הרב מביתי, גרמו לי לבלות זמן מועט מכפי שרציתי בחיק משפחתי.

קיבלנו החלטה לבנות את ביתנו בבוסתן הגליל ובנוסף גם לבנות עבורי משרד, על מנת שתתאפשר לי גמישות מרבית ושילוב מיטבי בין האימהות לבין קריירה משמעותית הדורשת השקעה של שעות עבודה רבות.

כיום, בחלוף 7 שנים, אני מרגישה שההחלטה להעתיק גם את מגוריי וגם את משרדי למטה אשר הייתה נכונה מאוד עבורי, מעל ומעבר לציפיותיי.

כיצד נחשפת לשירות של מעברים בתחום היזמות וכיצד סייע לך השירות?

השתתפתי לאחרונה בפרויקט הרצאות בעלי עסקים בקהילה. במסגרת פרויקט מבורך זה שנערך ביוזמת מרכז מעברים העברתי הרצאה בנושא "העסקת עובדים - עצות זהב" בה חלקתי עם המשתתפים טיפים בנוגע להעסקת עובדים במטרה להימנע עד כמה שניתן מסכסוכים משפטיים בתחום דיני עבודה. ההרצאה אפשרה לי לתת למשתתפים ערך ולתרום לקהילה בתקופה מורכבת זו. העשייה של מעברים בקידום עסקים באזורנו היא חשובה ומשמעותית.

מה את/ה מאחל/ת לעצמך להמשך?

אני אענה על כך בסיפור קצר. כששאלו את בתי מאיה לפני מספר שנים, כשהייתה קטנטונת, "מה אמא עושה?", התרגשתי כשהיא ענתה "אמא עוזרת לאנשים". אז אני מאחלת לעצמי להמשיך לעזור לאנשים, ולכולנו אאחל אושר, בריאות וחזרה מהירה לשגרה.

פרטי העסק:
דלית דה - קסטרו, משרד עו"ד וגישור בתחום דיני עבודה