נא להכיר - אלי בן דוד מראש הנקרה - במאי טלוויזיה ויוצר דוקומנטרי

כתב: אלי בן דוד.
   לפני כ - 6 שנים הגענו משפחה עם שלושה ילדים קטנים לקיבוץ ראש הנקרה. שירי אשתי בת הקיבוץ.
ידענו שלמעבר צפונה, לקיבוץ יהיה מחיר.

רקע:
בתשעה במאי ,2017 רגע לפני שנכנסתי לאולפן לביים את מהדורת החדשות "מבט" בערוץ 1 , קיבלנו את הבשורה שזהו יום השידורים האחרון ורשות השידור מגיעה אל סוף דרכה לעולמים. במהדורה עצובה זו סיימתי פרק מאוד משמעותי כבמאי בערוץ .1
מצד שני, הייתה זו תחילתו של מסע מרתק.

בשנים הראשונות לאחר המעבר לראש הנקרה, המשכתי לעבוד בערוץ 1 בירושלים עד לסגירתו.
המעבר שלנו בזמן זה לקיבוץ היה מטלטל ומלא ספקות, מנקודת שיא מקצועי אל עתיד לוט בערפל. למדתי קולנוע ותקשורת בתל אביב ובאוניברסיטה בירושלים, אך בית הספר האמתי היה עבודה ארוכה וקשה במשך כ - 20 שנה בערוץ 1. במשך השנים ביימתי כתבות דוקו רבות, תוכניות ומהדורות חדשות עד למהדורה האחרונה שעלתה למסך ולאחריה נסגר ערוץ טלוויזיה זה.
למרות העצב ראיתי בעיני רוחי ראשיתה של דרך, של שביל, מסע...
מתארגנים מחדש: משנים את הקצב לאחר שנים של שידורים חיים בטלוויזיה, חזרתי הביתה, לקחתי את הילדים לגן, נחתי ונהניתי מהזמן הפנוי. חשבתי שעליי להמשיך את המסע מהנקודה בה נעצרתי. כמובן שטעיתי. אין אפשרות להביא את הניסיון שרכשתי במשך השנים "אחד על אחד" אל הפריפריה.
הצפון שונה מהותית מהמרכז, בשוק העבודה ובקצב החיים.  הניסיונות לעסוק בתחום התקשורת בצפון
היו קשים עד בלתי אפשריים. לקחתי פסק זמן. לבשתי בגדי עבודה, דיוושתי עם שחר לאפות לחם בחנות הכולבו בקיבוץ. לאחר כחצי שנה, כיביתי את התנור וחזרתי אל העולם קצת אחרת.
ניסיון מקצועי ורעיון הולידו עסק חדש: חשוב לציין, מעולם לא ויתרתי על אחת התכונות החשובות והחיוניות שלי כאדם וכיוצר כמו: סקרנות, יצירת קשר והקשבה לבני אדם. החושים החדים שלי והניסיון המקצועי הולידו רעיון עסקי חדש.
מינוף היכולות המקצועיות להקמת מיזם צנוע ובוטיקי, "פסיפס הפקות."
חומרים ותכנים דיגיטליים און ליין לקידום עסקים: העיסוק בתחום הדיגיטלי במרכז הארץ חזק יותר מאשר בפריפריה, כמו גם הצורך בסרטי תדמית וביחסי ציבור. בצפון ובפריפריה התחום הזה "בתולי" ומאתגר מאוד. היום בעלי עסקים חיים בעידן שיש צורך בסרטי תדמית ולהצגתם בחלון הראווה הווירטואלי של העסק. מבחינה טכנית יש בעלי מקצוע רבים שיכולים לצלם ולערוך, צילום אינו מספיק כדי ליצור מוצר משכנע ואמין.
כבמאי, כמעצב תוכן, למדתי לצקת לעבודותיי דמיון , שבירת תבניות קבועות ויצירת פרופיל מעניין, מעורר ואמין לצפייה. הסרטים הללו היו נוסחה מנצחת.
קידום מיזמים ייחודיים וחדשניים - הפקת סרטונים המתעדים סיפור משפחתי, אירועים היסטוריים,

חשובים לדורות הבאים ועוד...

●   כתושב קיבוץ ראש הנקרה, אני רואה לנגד עיניי את דור המייסדים, המהווה חלק חשוב מצביונה

של הארץ הזאת, הולך ונפרד מאתנו. חלק חשוב במיזם שאני מקדם, הפקת סרטי תעודה לקיבוצים ומושבים שיספרו וישמרו את מקומם החשוב של דור המייסדים והוותיקים בהיסטוריה הקיבוצית והארצישראלית. זאת לצד התחדשות, הרחבות ו"בנים שחוזרים הביתה."                                                                     

●   בשנים האחרונות קיים ביקוש הולך וגדל להפקת סרטי משפחות ומסעות שורשים בארץ ובחו"ל.

אשמח להושיט יד להיפגש, להצטרף ליוזמות ולעודד משפחות להפיק סרטים שיספרו את  סיפורן כמזכרת ולדורות הבאים. פגישת הייעוץ - ללא תשלום.

אחת הכתבות החשובות שהכנתי קשורה לאזור בו אנו גרים ושודרה ביומן שישי בערוץ ,1 כתבה על שיירת יחיעם. הכתבה מספרת את סיפורה הטרגי של שיירה שיצאה לפרוץ את המצור על קיבוץ יחיעם במרץ .1948 את הכתבה הכנתי בעזרתו של עמית אלסר, תושב ראש הנקרה. ניתן לצפות בכתבה ביו טיוב תחת הכותרת יומן שיירת יחיעם ערוץ .1 אני ממליץ לצפות בכתבה, ללמוד על השיירה ועל ההיסטוריה של האזור שמעטים מכירים.

קלישאתי אמנם, אין קיצורי דרך. הקמת עסק או מיזם חדש כרוכה בקשיים לא מעטים. מגפת הקורונה הנוכחת מזה כשנה בחיינו טרפה את הקלפים ומאתגרת את היכולת לחשוף, לקדם יחסי ציבור ואת העסק.

על הקשר שלי עם מעברים:
חשוב לי לציין את העזרה והתמיכה הרבה ש"מעברים" מציעים ליזמים ולבעלי עסקים, כדי לנסות ולקדמם בפלטפורמות השונות. יצירת נגישות אל קהלי יעד ברחבי המועצה במטה אשר ובמעלה יוסף. מפגשים וירטואליים של קהילת יזמים כדי להשמיע ולהציף את הקולות לנוכח הקשיים. המפגש הווירטואלי שהתקיים לאחרונה, חידד את הצורך לשיתוף פעולה ולחשיפתן של יוזמות שנמצאות ממש כאן מתחת לאף, כדי להיטיב עם כולנו.

המוטו שלי:
כמי שרץ למרחקים ארוכים בטבע שחובק אותנו ומזכיר לי מידי יום למה אנחנו כאן, אני מאמין בעבודה קשה. אני מאחל לעצמי עבודה פורייה במרחבי הגליל, שאצליח להפיק ולביים עבודות יפות באזורנו.

פרטי קשר: אלי בן דוד, במאי  טל' נייד: 052-7561458 מיילelibd91260@gmail.com

יזם