יריד תעסוקה ונטוורקינג אזורי - ההזדמנות שלך למצוא תעסוקה!

כתבה: לירז בראונשטיין.

אז איך חוזרים למעגל העבודה בגליל המערבי?
איך נפגשים עם מגוון מעסיקים מארגונים שונים?

מגיעים ליריד ומייצרים הזדמנויות חדשות בתעסוקה!

לאחר חודשיים של הכנות וארגונים, החל משלב תיאום וסגירת המקום, דרך פרסום, שיווק והפצת האירוע לכל תושבי המועצות שלנו וכמובן למעסיקים השונים שהתגייסו והגיעו ,
ביום שלישי האחרון קיימנו יריד תעסוקה ונטוורקינג אזורי אליו הגיעו פונים ופונות מכל הסביבה במטרה למצוא את האתגר התעסוקתי הבא שלהם.

היריד התקיים בחדר האוכל של קיבוץ עברון ובהזדמנות זו נודה למנהל חד"א - גיא אלמוגי,
לצוות שסייע, למנהל הקהילה אראל לחוביץ ולמנהלת מש"א של עברון דפנה רוטביין על שהעניקו לנו מתוך רצון ושותפות טובה את האפשרות להתארח אצלם, ועל כך מגיעה תודה גדולה!

ליריד הגיעו כ 150 איש מהגליל המערבי, חלקם תושבי מטה אשר ומעלה יוסף, וקיבלו את פניהם כ 50 חברות ומעסיקים שהציעו משרות שונות ומגוונות בסביבה הקרובה ועד חיפה.

הנציגים בדוכני התעסוקה ביצעו היכרות ושיחות ענייניות על מנת להתרשם מהם ולהתאים עבורם משרות התואמות את כישוריהם, והיו גם מי שהזמינו את המועמדים לראיון עבודה . מרגש במיוחד!!

בתום היריד הזמנו את המעסיקים להרצאות TED קצרות שערכו כ 30 דק' כל אחת, הרצאות פרקטיות ורלוונטיות לעולם למנהלי ומנהלות משאבי אנוש ועסקו בשלבים השונים:

החל משלב אבחון המועמדים, מרים שפיר : בעלת תואר שני (.M.A) ב"לימודי עבודה"

חשפה בפנינו כלי חדש לאבחון הנעשה דרך גילוי צבעים - השיטה נקראת "אורה סומא" , בה קיימים מעל 100 בקבוקים כפולי צבע מרהיבים המכילים מינרלים, צמחים, צבע ואור. ע"י בחירה אינטואיטיבית בארבעה בקבוקים אפשר ללמוד על הפוטנציאל מלידה, על הכישורים, המימוש בהווה ועל צמיחה והתפתחות אישית בעתיד, כלי חדש ומרתק שהשאיר אותנו עם טעם של עוד.

לאחר מכן רוני לפידות -יועצת לניהול קריירות ומשאבי אנוש דיברה על שלב שבא לאחר גיוס העובדים, על שימור והעצמה, מאחר ודור העתיד של עולם העבודה מביא איתו לא מעט אתגרים וארגונים מתמודדים עם הקושי לשמר עובדים וליצור עבורם מחוברות לארגון, על מנהלי.ות מש"א לעזור למנכ"לים להטמיע מיינדסט תואם שיחזק בקרב העובדים את הזיקה ואת הרצון לשייכות ופיתוח קריירה, יעודד את היצירתיות ואת המוטיבציה ויגרום להם להישאר לתקופה ארוכת טווח,
רוני סקרה בקצרה את הדילמות השונות לצד פתרונות אפשריים היכולים לסייע לצלוח את האתגרים ואף להצמיח את הארגון ולהעצים את העובדים .

לפינאלה, קיבלה את הבמה נאוה שוורץ, מגשרת ורו"ח ובעלת מרכז גבו"ה - מרכז גישור בוררות והדרכה , נאוה הציגה את חשיבות שימור יחסי העבודה בין העובדים.ות ואופן הניהול כגורם מכריע לשורת הרווח של הארגון וסקרה בקצרה את הכלים הגישוריים היכולים לסייע ליישב סכסוכים וקונפליקטים בדרכי שלום, בהליכים קצרים וזולים משמעותית מבתי המשפט, תוך הקפדה על חיסיון וסודיות, על תרבות שיח ותקשורת- מקרבת, במטרה לשמר מערכות יחסים למען עתיד טוב יותר לכל הצדדים המעורבים, ובעיקר אם מדובר בסכסוכי עובדים דרכי עבודה וניהול בדרך זו תביא להעלאת התפוקות ולהגדלת שורת הרווח לארגון ולעסק.

נאוה ציינה כי מנכ"לים בארגונים כבר מבינים כי נכון להם היום להכשיר את מנהלי.ות מש"א ולצייד את ארגז הכלים שלהם.ן בכלי גישורי לניהול קונפליקטים.

ההרצאות כאמור היו "טעימה בלבד" והשאירו רצון להכיר וללמוד מקרוב את התחומים והנושאים החשובים הללו, ויתכן כי בקרוב נקיים יום עיון מקצועי למעסיקים שיעסוק לפחות בחלק מהנושאים שהוזכרו פה.

לסיום, אני רוצה להודות לכל המעסיקים שהגיעו, פתחו עמדה ביריד והציעו משרות לתושבי הגליל המערבי, תודה גם לפונים ולדורשי.ות העבודה שהשתתפו, נשמח להתעדכן במשרה החדשה אליה התקבלתם.
נשמח לשמוע פידבקים, הערות והארות לשימור ושיפור בהמשך.

אנו במרכז מעברים נמשיך ליזום ולקיים ירידים, ימי עיון, סדנאות, הכשרות והרצאות המאפשרים לאנשים לצמוח, להתפתח ולמצוא את מקומם בשוק התעסוקה, כשכירים ,עצמאיים, או כ"סלשרים".

זכות גדולה לסייע לתושבים שלנו, נתראה בכנסים ובירידים הבאים!
לירז בראונשטיין, קשרי מעסיקים וניהול דיגיטציה 04-9109043, דוא"ל: job2@mwg.org.il

 

 

 

2
5
2
1
4
1
3