קצין/ת ביקור סדיר 5/25
קצין/ת ביקור סדיר 5/25
13/02/2025קצין/ת ביקור סדיר (קב"ס)
אגף חינוך , בהיקף של 100% דירוג חינוך ונוער, דרגה תואר BA לפחות
בכפיפות מנהלתית : מנהלת אגף חינוך.
בכפיפות פדגוגית: מפקח על הביקור הסדיר במחוז.
תיאור התפקיד
ייעוד:
עובד רשות מקומית ששר החינוך הסמיכו לעניין זה, שתפקידו הבטחת החלת חוק לימוד חובה והתמדת התלמידים במוסדות החינוך במשך 15 שנות לימוד.
תחומי אחריות:
- בקרה על תלמידים במסגרת חוק לימוד חובה.
- איתור ומניעת נשירה של תלמידים.
- טיפול ומעקב אחר היעדרות של תלמידים.
- ליווי תהליך מעבר תלמידים ממסגרת חינוכית אחת לאחרת.
- פעולות הקב"ס בשעת חירום.
- ייעוץ והנגשת מידע הקשורים לתחום עיסוקו.
פירוט הביצועים והמשימות העיקריות, כנגזר מתחומי אחריות:
- בקרה על תלמידים במסגרת חוק לימוד חובה.
א. איתור ילדים החייבים בחוק לימוד חובה שלא בוצע עבורם רישום למוסד חינוכי.
ב. יצירת קשר עם משפחות הילדים שנרשמו אך לא הופיעו לביה"ס.
ג. ייזום ופתיחת הליכים משפטיים לצורך אכיפת חוק לימוד חובה, התש"ט – 1949
בתיאום עם הלשכה המשפטית של רשות החינוך המקומית.
ד. מעקב אחר התנהלות התיקים המשפטיים, השתתפות בדיוני בית משפט ומתן חוות
דעת בהליך פלילי המתנהל נגד הורי ילד/נער שלא למד בבית הספר באופן סדיר
(סעיף 4 (ב) לחוק לימוד חובה).
ה. פניה לכל הגורמים המטפלים בתלמיד לקביעת דרכי התערבות חינוכית ולחלוקת
תפקידים .
ו. השתתפות בהליך קליטה של תלמיד בשל הרחקה או העברה של תלמיד או שיבוץ
תלמיד בעקבות הליך הרחקה או העברה.
- איתור ומניעת נשירה של תלמידים
- איתור מוקדם של תלמידים בסכנת נשירה לרבות באמצעות הצלבת רשימות רישום מול הגעה בביה"ס וקיום סיורים באתרים מועדים לילדים משוטטים.
- איפיון וזיהוי המקור לנשירה על מנת להפנות לטיפול הגופים הרלוונטיים.
- קיום פגישות עם הורים ותלמידים בסכנת נשירה או נושרים בשיתוף הגורמים הרלוונטיים (פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, קציני מבחן , מורים ומנהלי בתי ספר וכד').
- מעקב, בקרה, תיעוד בקב"סנט ודיווח למפקח למניעת נשירה במשרד החינוך על הנשירה הגלויה והסמויה בתיקו האישי של תלמיד שהוגדר בסכנת נשירה.
- ייזום ויישום תכניות טיפוליות מונעות לצמצום ממדי הנשירה ומעקב אחר יישומה.
- טיפול בתלמידים שנשרו, ובכלל זה ייעוץ וסיוע בחיפוש אחר מסגרות מתאימות , ע"י תיווך בין הגורמים השונים ובתיאום עם אגף א' חינוך ילדים ונוער בסיכון.
- השתתפות בצוות בין מקצועי לדיון בתלמידים מאתגרים שבסכנת נשירה במטרה לאתר דרכים למניעת הנשירה או למצוא עבורם חלופות לימודיות.
- מעקב ו/או השתתפות בוועדות השמה הדנות בתלמידים מאתגרים בסכנת נשירה המטופלים ע"י קבס"ים.
- טיפול ומעקב אחר היעדרות של תלמידים.
- איתור נתונים אודות היעדרות של התלמידים מבתי הספר.
- הצלבת המידע אודות היעדרות עם מידע רלוונטי מהגורמים השונים ברשות ובמשרד החינוך.
- גיבוש תוכניות ביקורים חודשיות בבתי הספר, בתיאום עם מנהלי בתי ספר.
- עריכת ביקורים בבתי הספר לשם מעקב אחר נוכחות התלמידים בתיאום עם מנהלי בתי ספר.
- קיום קשרי עבודה עם המפקח והמדריכים למניעת נשירה.
- קיום קשר עם כל הגורמים המטפלים בתלמיד – הקב"ס כמתכלל מקרה (casemanager)
נמצא בקשר שוטף עם הגורמים הבאים: עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, קציני מבחן, עובדי קידום נוערועוד, לקביעת ותיאום דרכי ההתערבות ולחלוקת תפקידים.
- השתתפות בישיבות של המוסד החינוכי ושל רשות החינוך המקומית (ועדה בין מקצועית מוסדיתוועדת התמדה רשותית).
- ליווי תהליך מעבר תלמידים ממסגרת חינוכית אחת לאחרת.
- ריכוז דיווחים על מעבר תלמידים ממסגרת חינוכית אחת לאחרת.
- מעקב אחר קליטתם של תלמידים העוברים ממסגרת ברשות למסגרת מחוץ לרשות.
- תיאום וקשר עם קצין הביקור הסדיר ברשות חינוך מקומית אחרת במקרים שמדובר בתלמיד הלומד במוסד אך מתגורר בפועל ברשות אחרת.
- קיום מפגשים קבועים בין המחנכים, ההורים והתלמיד.
- התאמת חלופות חינוכיות אפשריות לתלמיד.
- מעקב אחר תלמידים שלא נמצאו להן מסגרות חלופיות לאחר החלטת ועדת ההשמה / ועדת התמדה .
- ייצוג הצרכים של התלמיד בתהליך המעבר.
- מעקב אחר תלמידים משובצים במוסדות חינוך במעמד פטור ובמוסדות חינוך תרבותיים-ייחודיים.
- פעולות הקב"ס בשעת חירום.
- השתתפות בשלב הערכות לחירום של מכלול חינוך רשותי – נהלים, תרגילים ואימונים.
- השתתפות במכלול החינוך / צוותים עירוניים בשעת חירום.
- סיוע למנהל מכלול חינוך בשעת חירום בכל תחום מצבת התלמידים ואיתור תלמידים נעדרים בזמן חירום.
- ייעוץ והנגשת מידע הקשורים לתחום עיסוקו.
- הפצת איגרת מידע בנושא הביקור הסדיר ודרכי פעולה בתחילת כל שנה לבתי ספר.
- השתתפות בישיבות ההערכות בתחילת השנה והצגה בפני המנהל וצוות ביה"ס את "חוק לימוד חובה" ואת נהלי העבודה עימו בשיתוף המפקח על מניעת נשירה.
- השתתפות בועדות התמדה והכוון לצורך מעקב אחר שיבוצם של כל התלמידים פעמיים בשנה: במהלך חודש נובמבר ולא יאוחר מסוף מרץ של כל שנת לימודים.
- מתן חוות דעת בישיבות וועדות מקצועיות השונות בקהילה ודיווח אודות התלמידים שבטיפולו.
- הנגשת המידע הרלוונטי, זכויות וחובות למנהלי בתי הספר ולהורים.
השתתפות בהכשרות והשתלמויות – הקב"ס נדרש להשתתף באופן שוטף בהכשרות ובהשתלמויות הנוגעות לתחום עיסוקם הרחב של הרשות ושל משרד החינוך. הקב"ס נדרש להיפגש על פי הצורך עם הממונים לביקור סדיר והמנחים המחוזיים של המשרד.
מאפייני העשייה היחודיים לתפקיד:
- עבודה בשעות בלתי שגרתיות.
- עבודה מול גורמים רבים ברשות ומחוצה לה.
- נסיעות מרובות במסגרת התקציב.
- עבודה עם ילדים ונערים (גילאי 3-18, חינוך מיוחד עד גיל 21).
תנאי סף:
ידע והשכלה:
בעל תואר אקדמי שנרכש במוסד המוכר ע"י המועצה להשכלה גבוהה או שקיבל הכרה מהמחלקה להערכת תארים אקדמאיים במשרד החינוך. יתרון לבעלי תואר אקדמי בחינוך, ייעוץ או חינוך מיוחד.
או
הנדסאי או טכנאי רשום בהתאם לסעיף 39 לחוק ההנדסאים והטכנאים המוסמכים התשע"ג – 2012 או תעודת סמיכות לרבנות ("יורה יורה") לפי אישור הרבנות הראשית לישראל או אישור לימודים בתכנית מלאה בישיבה גבוהה או בכולל, שש שנים לפחות אחרי גיל 18 ומעבר שלוש בחינות לפחות מתוך מכלול הבחינות שמקיימת הרבנות הראשית לישראל (שתיים משלוש הבחינות יהיו בדיני שבת ודיני איסור והיתר).
בעל תעודת הוראה.
קורסים והכשרות מקצועיות:
יתרון להכשרות בתחום חינוך, ילדים ונוער בסיכון.
שפות: בהתאם לצורך.
יישומי מחשב: יכולת עבודה בסביבה עתירת טכנולוגיה, הפעלת מחשב ושליטה בתוכנות ה OFFICE.
רישיון נהיגה: בתוקף.
ניסיון מקצועי:
עבור בעל תואר אקדמי או השכלה תורנית כמוגדר לעיל – הוראה בבית ספר במשך 3 שנים לפחות או הוראה כגננת (מגילאי חוק לימוד חובה) במשך 3 שנים לפחות או ניסיון בחינוך הבלתי פורמלי במשך 5 שנים לפחות. עדיפות לעבודה עם בני נוער בסיכון.
עבור הנדסאי רשום – הוראה בבית ספר במשך 4 שנים לפחות או הוראה כגננת (מגילאי חוק לימוד חובה).במשך 4 שנים לפחות או ניסיון בחינוך הבלתי פורמלי במשך 6 שנים לפחות עדיפות לעבודה עם בני נוער בסיכון.
עבור טכנאי רשום – הוראה בבית ספר במשך 5 שנים לפחות או הוראה כגננת (מגילאי חוק לימוד חובה) במשך 5 שנים לפחות או ניסיון בחינוך הבלתי פורמלי במשך 7 שנים לפחות. עדיפות לעבודה עם בני נוער בסיכון .
רישום פלילי: היעדר הרשעה בעבירת מין, בהתאם לחוק למניעת העסקה של עברייני מין במוסדות מסויימים תשס"א – 2001.
הגבלת כשירות:
לפי סעיף 16 לחוק פיקוח על בתי ספר תשכ"ט – 1969:
העובד אינו יכול לעסוק בחינוך אם נתקיים אחד מאלה:
- הורשע בעבירה שיש בהכדי לפגוע בביטחון המדינה.
- הורשע בעבירה אחרת שיש עימה קלון והמנהל הכללי סבור כי לאור הרשעה זו אין העובד ראוי לשמש עובד חינוך.
- הוכח למנהל הכללי שיש בהתנהגותו של העובד משום השפעה מזיקה על תלמידים.
תינתן העדפה לאדם עם מוגבלות בהתאם לאמור בסעיפים 3 ו 9 לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ"ח 1998 ובתנאי שעומדים בתנאי הסף למשרה וכשירים לביצוע התפקיד.
האמור כפוף להצהרת המועמד/ת המפרטת את דבר מוגבלותו/ה וכן בהמצאת מסמכים
להוכחת המוגבלות.
תינתן העדפה לנשים לפי סעיף 6ג לחוק שיווין זכויות האישה, התשי"א- 1951 אם שני המועמדים בני שני המינים הם בעלי כישורים דומים וכן בהתאם לחוק לעידוד של שילוב וקידום נשים בעבודה ושל התאמת מקומות עבודה לנשים, התשס"ח 2008.
תינתן העדפה למי שהוא או אחד מהוריו נולדו באתיופיה בהתאם להוראות סעיפים 173ב(א) ו- 173ב (ב) לפקודת העיריות [נוסח חדש] אם המועמד הוא בעל כישורים דומים לכישוריהם של מועמדים אחרים.
הקבלה לתפקיד מחייבת חובת התייצבות בחירום.
המכרז נכתב בלשון זכר, אך מופנה לגברים ונשים כאחד
רק מועמדים מתאימים ייענו
קורות חיים בצירוף שאלון אישי (נספח א' למכרז), תעודות רלוונטיות (חובה!) ושמות ממליצים, יש לשלוח לכתובת המייל:jobs@maltar.co.il , או להגיש למחלקת משאבי אנוש עיריית מעלות תרשיחא , ת.ד. 59 מעלות. טל' 04-9578877 , פקס 04-9578883.
יש לציין על גבי קורות החיים את שם ומספר המכרז.
מועד אחרון להגשת קו"ח: 02/03/2025
משרה זו סגורה ולא ניתן לשלוח אליה קורות חיים.
סגור