צומחים ומתפתחים לקראת ולאחר הפרישה - חוכמת הגיל השלישי

כתבה: לירז בראונשטיין, רכזת קשרי מעסיקים והכשרות מקצועיות.

בימים בהם כולנו מצויים עדיין בתוך "שגרת הקורונה", תחושת אי הוודאות מתעצמת ויחד איתה החששות לגבי תכנון העתיד הקרוב והרחוק. על אחת כמה וכמה כאשר נמצאים בתהליך פרישה לגמלאות. תהליך משמעותי עבור כל אזרח וותיק. לכן, הפעם יותר מתמיד חשוב ונכון לקיים סדנת הכנה לאזרחים וותיקים העומדים בפני פרישה.

הסדנה תעניק למשתתפים הכנה רגשית ותקנה כלים מקצועיים תוך דגש על מתן ידע ומידע בנושאים רלבנטיים לפרישה ובכך תעלה את הסיכוי של הפורשים לצלוח את המעבר המצופה מהם.

בהתאם למגבלות ותוך עמידה והקפדה על הנחיות הקורונה, פתחנו בתחילת נובמבר את המחזור השישי של סדנת "צומחים ומתפתחים לאחר הפרישה".

הסדנה הינה פרי שיתוף פעולה של המשרד לשוויון חברתי, אשל ג'וינט, מעברים גליל מערבי, עמותת הוותיק מטה אשר ותחום ותיקים במעלה יוסף.
בסדנה כזו,  המשתתפים זוכים לתמיכה אישית תוך למידה והבנת התהליכים הנחוצים לשמירה על בריאות הגוף הפיזי, הנפשי  והמנטלי. רוכשים כלים פרקטיים לניהול מיטבי של החיים ה"חדשים" ולומדים טכניקות התומכות במימוש הפוטנציאל ואיכויות המוח הבוגר אשר תורמות באופן משמעותי לשיפור יכולות של ביטוי עצמי,  הרחבת קשרים חברתיים,  הגדלת האנרגיה האישית ויצירת משמעות ותשוקה לחיים.

הסדנה מורכבת מ 8 מפגשים ומתקיימת במתנ"ס עברון.

את רוב ההרצאות העבירה ורד אריאל, עובדת סוציאלית, גרונטולוגית, מנחת קבוצות, שותפה לתפיסת "תקופת התבונה" שפיתחה עינת פורת עמוס, ופעילה לקידומה.
לצד ורד שולבו מרצים ומנחים בתחומים שונים אשר הביאו כל אחד בתחומו מידע וידע עדכני שיסייע בהתארגנות המשתתפים לקראת פרישתם.
נושאים נוספים שהוצגו בסדנה:  התנהלות כלכלית נכונה, היבטים משפטיים רלוונטיים, זכויות, ביטוחים, תעסוקה ופרנסה, איכות חיים, היכרות עם תחום היזמות והקמת עסק קטן מהבית. שיפור ורכישת מיומנויות בתחום הדיגיטלי.
זוהי למעשה סדנה המחברת את הפורשים לליבת השינויים שהפרישה מחוללת.
לחיזוק והעצמת הפורשים ....יש האומרים שהחיים מתחילים עם הפרישה לגמלאות.

בימים אלה אנחנו מתכוננים לפתיחה של סדנה נוספת שתחל ב 6.12.2020, וזאת בשל ביקוש גדול להשתתף בסדנה שנפתחה בנובמבר. מס' המקומות גם לסדנה זו מוגבל, מהרו להירשם.

זה המקום להודות לכל השותפים לסדנה, ולאחל הצלחה לאזרחים הוותיקים הצעירים במסע החשוב שהם לוקחים בו חלק לקראת שינוי משמעותי ומרגש בחייהם.

לפרטים נוספים נא לפנות ללירז בראונשטיין  - 0526707184  /  לעמי וקנין  - 0506230723