נא להכיר את היזם בועז אשכול – צלם תדמית ומוצר לעסקים

נא להכיר את היזם בועז אשכול – צלם תדמית ומוצר לעסקים
כתבה: ליאור כרמל דבדבני
ספר לי על עצמך ועל העסק
הקשר ביני ובין הצילום התחיל בגיל 10 כשקיבלתי במתנה את המצלמה הראשונה שלי, והתחלתי לצלם בקיבוצי, עין המפרץ. נהגתי לקום מוקדם בבוקר ולצאת לצלם את הטרקטור חורש בשדות בשעת הזריחה או נוסע לעכו לחוף הים ביום חורף סוער לצלם את הגלים מתנפצים על המזח. 
כשלמדתי בבית ספר תיכון צילמנו בשחור לבן. עד היום אני עדיין זוכר את ריח חומרי הפיתוח של הפילמים והתמונות המתייבשות על חוט בחדר החושך. 
כנער, עשיתי ניסיונות רבים בצילום ואף רכשתי לי עדשה מיוחדת בשם "עין דג", הייתי גאה בתמונות המיוחדות שצילמתי בזכותה.
בשנים האחרונות, עם התפתחות הטכנולוגיה בתחום הצילום והמדיה התקשורתית, פתחתי עמוד אינסטגרם והצטרפתי למספר קבוצות צילום. התגובות המפרגנות מצד עמיתים למקצוע כמו גם זכיות חוזרות ונשנות בתחרויות צילום היוו עבורי פריצת דרך מחשבתית והבנה שאני יכול להעז ולהפוך את הצילום מתחביב למקצוע. 

לאחר 22 שנות עבודה בתעשייה בתחום פיתוח של מוצרים ומכונות החלטתי שהגיע הזמן להגשים חלום ולהפוך את הצילום למקצוע. לשמחתי, קיבלתי גיבוי רב מצד בני משפחתי. לא קל בגיל 47 לעזוב עבודה ולחזור לספסל הלימודים כדי להיות צלם מקצועי בתחום התדמית והמוצר.
החלטתי ללמוד צילום בטכניון. מדובר על לימודים מאוד אינטנסיביים של צילומי סטודיו.
הלימודים עיוניים ומעשיים עם מורים מהשורה הראשונה בתחום. הלימודים כללו מספר תחומי התמחות ביניהם צילומי תדמית, אופנה, צילום משפחה, מוצרים, מזון וצילומי אדריכלות. הלימודים היו מרתקים. הניסיון המקצועי שלי בפיתוח וביצור מוצרים תורם רבות ליכולת שלי לראות ולצלם את המוצרים מנקודת מבט יצירתית. הניסיון שלי בצילומי טבע ונוף מאפשר לי לחבר את שני העולמות.

מה מייחד את העסק ?
אני מאמין במתן שרות אישי ומקצועי, חשוב לי שהלקוח יקבל תמונות איכותיות. אני מספק שרותי צילום תדמית ומוצר לחברות ועסקים. והוא כולל בתוכו תכנון וחשיבה משותפת עם בעל העסק על התדמית, התמונות והמדיה שאליהם הם מיועדות, כמו גם אתר אינטרנט, רשתות חברתיות, מגזין או שלט חוצות. 
את התדמית שהלקוח מעוניין לשקף אנחנו מתרגמים לתמונות שאני מצלם אצלו בעסק או במקום אחר על פי בחירתו. 
בנוסף לצילומי התדמית לעסקים קטנים ובינוניים אני מצלם גם מוצרים לקטלוגים אינטרנטיים כשהמטרה שלי היא שהמוצר יראה אטרקטיבי ומזמין. 
בין לקוחותיי: חברת  Amdocs, יקבים בגליל ובגולן, יונית ביצועים בע"מ, מעצבים, חקלאים בגליל ובגולן, עסקים קטנים ועוד...

מהם הקשיים והאתגרים בהקמת העסק וכיצד התמודדת איתם ?
עסקים וחברות רבות בצפון עובדים עם צלמי תדמית ומוצר מאזור המרכז. הדבר נובע מדעה שנותני השרות במרכז מקצועיים יותר. לשמחתי לא מעט לקוחות שנחשפו לעבודות שלי הבינו ששרות מקצועי ואישי ניתן בהחלט לקבל גם בצפון, וחוזרים אלי עם פרויקטים נוספים. 
אני בא מתחום הביצוע ולכן השיווק הוא צד פחות חזק אצלי. כדי להיות תחרותי בשוק החלטתי להתמקצע ולהתמחות בתחומי צילום תדמית ומוצר לעסקים ובכך לתת ערך מוסף גבוה יותר לעסקים איתם אני עובד. 
כיצד נחשפת לשירותי מעברים בתחום היזמויות וכיצד סייע לך השירות ?
את מעברים אני מכיר כבר מספר שנים, כשפתחתי את העסק הציעה לי מנהלת היזמויות של קיבוץ עין המפרץ להצטרף למועדון העסקים של גליל מערבי "ביז קפה". כבר בפגישה הראשונה הבנתי שההמלצה היתה טובה, ההנחיה מקצועית, העבודה היא אישית ומאפשרת חשיבה ופיתוח של העסק ובנוסף מפגשים והכרות עם יזמים ובעלי עסקים נוספים מהאזור. 

האם אתה מקיים שיתופי פעולה באזור?
אני מאמין בשיתופי פעולה שמייצרים עבודה נוספת, קיימתי מספר שיתופי פעולה עם המעצבת טל עינבר ועם נופר דקל, בעלת קייטרינג "מהתנור של נופר". 
מה אתה מאחל לעצמך בהמשך ?
אני מאחל לעצמי להמשיך ליהנות מחדוות היצירה, להמשיך ללמוד בתחום, להעמיק את מעגל הלקוחות שלי ולקום כל בוקר עם חיוך!!
משפט סיום 
כאשר אני מצלם אני מנסה להעביר בתמונה אחת רגע שכולל בתוכו את הסיפור כולו. צילום מוצלח הוא צילום שמסתכלים עליו רואים, מרגישים וקולטים את הסיפור.
כדי להיות צלם טוב מומלץ לאהוב את המקצוע. חשוב לי להמשיך להיות עם תשוקה ואהבה לתחום ולהנות כל פעם מחדש. 

פרטי העסק:
בועז אשכול צילום תדמית ומוצר,  קיבוץ עין המפרץ,
שעות  8:00  - 17:00 052-8307627 boazeshkol@gmail.com

Boaz Eshkol - photo1.jpg