מתחם עסקים שוקק חיים בקיבוץ אילון!!

מתחם עסקים שוקק חיים בקיבוץ אילון!! 
כתב: מאור הד, רכז יזמויות בקיבוץ אילון ובעלים של בית קפה וקונדיטוריה "מיקה". 

ההרחבה הקהילתית בקיבוץ אילון הביאה עמה גידול משמעותי במספר התושבים וגם אתגרים תעסוקתיים חדשים, הן לישוב והן לתושבים. תושבים רבים חיפשו פתרונות תעסוקה ופרנסה בתוך הקיבוץ וכן גם פעילות תרבותית ומענה לשעות הפנאי.
מתחם העסקים קם לאחר שהנהלת הקיבוץ השתכנעה בצורך ונתנה את ברכת הדרך, ותושבים אכפתיים התגייסו לפרויקט כי ראו חשיבות רבה במהלך ובתוצר.
לאחר תהליך חשיבה והיערכות של הנהלת הישוב, יצאנו לדרך בשיתוף מעברים גליל מערבי ומעוף נהריה, וקידמנו את הקמת המתחם העסקי החדש. המתחם, התבסס על הסבת מבנים קיימים לייעודם החדש. למשל "מיקה" ממוקמת במבנה המאפיה הראשונה של הקיבוץ , ומסעדת "ביסטרו "בתוך מבני המתנדבים של הקיבוץ. 
היום 3 שנים אחרי, הודות להובלה של הנהלת הקיבוץ ולשיתופי פעולה עם גורמים בשטח, פועל באילון מתחם עסקים ססגוני אשר מושך אליו לקוחות רבים מהאזור וגם ממקומות מרוחקים. עם הקמת המתחם,  נבחר רכז יזמויות ועסקים לניהול המקום. תפקידו כולל גיוס עסקים חדשים, ייזום פעילויות במתחם, יצירת קשרים ושיתופי פעולה בין העסקים במתחם, עם הקהילה והיישוב כולו.
"גישה קהילתית" היא התפיסה והכיוון שבחרנו להוביל באמצעותה את המתחם. יצרנו הצלחה והיום קיימת התעניינות רבה במתחם מצד יישובים ומצד עסקים באזור. המקום הפך למוקד עניין ועלייה לרגל...בעיקר בסופי שבוע. העסקים במתחם מגוונים וכוללים אוכל, מוצרים, בילוי כמו גם אפשרות לטיול משפחתי/זוגי באזור יפה בכול עונות השנה.
כיום פועלים במתחם כ 25 עסקים, 16 מתוכם נפתחו עם הקמת המתחם. במרבית העסקים עובדים תושבים מהקיבוץ עצמו, נושא חשוב בבניית ביטחון כלכלי יציב וחוסן קהילתי ליישוב כולו. 
בסוף דצמבר 18, קיימנו מפגש סיכום חגיגי לשנת הפעילות 2018 בנוכחות ההנהלה של הקיבוץ, ומרכז עברים גליל מערבי, כיבד בנוכחותו גם משה דוידוביץ' ראש המועצה. למפגש הוזמנו יזמים ובעלי עסקים במתחם, הוצגו הישגי השנה החולפת באמצעות עובדות, נתונים ומספרים. כמו כן, הוצגה גם תוכנית העבודה לשנת 2019 לרבות שיפוץ והרחבת המתחם.
הנוכחות במפגש הייתה גבוהה במיוחד וניכרת עשייה ותחושה של התקדמות משותפת.
ישובים המעוניינים בתהליכי פיתוח כלכלי בגישה קהילתית מוזמנים לפנות ליאור כרמל דבדבני, רכזת היזמות  של מרכז מעברים גליל מערבי בטלפון – 0528689827 / משרד - 049109046

 

קיבוץ אילון - סיכום שנת הפעילות של מתחם העסקים - 1 (1).jpg
קיבוץ אילון - סיכום שנת הפעילות של מתחם העסקים.jpg