עסקים פוגשים מצלמה - תכנית לקידום יזמים ובעלי עסקים באזור

כתבה: ד"ר מיכל הרשמן.

הסיפור על החכה והדגים מוכר לכולנו, ההתלבטות בין הרצון שלנו לתת את הכלים ולהכשיר א.נשים להמשך הדרך, או פשוט להגיש את התוצר הסופי כדי שיהיה להם קל יותר.

בתכנית '"עסקים פוגשים מצלמה" של מעברים גליל מערבי, שותפות דאלאס ומרכזי צעירים מטה אשר ומעלה יוסף, לא הייתה התלבטות - התכנית העניקה ליזמים וליזמיות  גם וגם: גם את הכלים לקידום העסק שלהם וגם את התוצר - סרטון שיווקי.

17 בעלי ובעלות עסקים התכנסו אחת לשבוע, לחמישה מפגשים, בבית השותפויות מול הנוף המרהיב של הים באכזיב לתכנית "עסקים פוגשים מצלמה" (Business Meet Camera). העסקים שנבחרו להשתתף היו מגוונים ושונים וזה כל היופי, מהיקב באבן מנחם, דרך אמנות הטקסטיל והטבע באילון, מכון יופי במצובה ועד עסק לייעוץ ארגוני באשרת.

את התכנית הובילה ד"ר מיכל הרשמן שטרית, מומחית לתקשורת אפקטיבית ובעלת החברה 'מילים פשוטות' לסדנאות, הרצאות וייעוץ רטורי ואת הפרקטיקות של תפעול המדיה החברתית לימד אלעד מנטל,  מומחה למדיה חברתית ואיש קריאייטיב, מתמחה בבניית נוכחות במדיה החברתית, כתיבה שיווקית.

במהלך המפגשים קיבלו היזמים והיזמיות מד"ר הרשמן שטרית את הכלים לשיווק העסק: איך לכתוב את הסיפור של העסק שלהם (סטוריטלינג), זיהו ומיקדו את הערך שהם רוצים לתת ללקוחות, למדו מהי תקשורת אפקטיבית בעסק ואיך תופסים את תשומת לב הלקוחות בעולם אינטנסיבי ומהיר. הם כתבו ומחקו והוציאו תוצר מעולה של טקסט קצר וממוקד שנשזר לאורך הסרטון אשר הופק עבורם בסוף התכנית. במקביל, הם הכירו עם אלעד מנטל את עולם הוידאו האינטרנטי, אפליקציות לעריכת סרטונים, חומרי עזר, זכויות יוצרים ועוד - כל הכלים שיעזרו להם לשווק את העסק בעצמם. במהלך המפגשים גם נוצרו קשרים בין בעלי ובעלות העסקים ונוצרה רשת מקומית של קהילת עסקים מגובשת ומפרגנת ונרקמו שיתופי פעולה.

בתום חמשת המפגשים ולאחר שהטקסט לסרטון האישי של כל יזם ויזמת הושלם, התחילו ימי הצילומים בבתי העסק, 6 ימים, בכל יום 3 עסקים מהיישוב חוסן ועד שבי ציון. בעלי העסקים פגשו את צוות הצילום המדהים של ענבל מירום – צילום ועריכת וידאו הכולל את אלון מירום הבמאי ועודד שרוני צלם האווירה. הצילומים נערכו באווירה נעימה, תומכת ומעודדת ופתאום המשתתפים והמשתתפות גילו שזה דווקא נחמד לעמוד מול מצלמה ולהיות כוכב/ת (לפחות) ליום אחד! המשובים של המשתתפים והמשתתפות על התכנית היו מעולים ואין פלא, הם זכו גם בסרטון שיווקי וגם בכלים לשיווק עצמי וכמובן.. בחוויה שלא תישכח.

עסקים פוגשים מצלמה
עסקים פוגשים מצלמה