מביטים קדימה 2022 - מפגשי התנעה ביישובי מטה אשר

כתבה: רוחל'ה מורן.

עמותת הוותיק מטה אשר בשותפות עם מעברים גליל מערבי נפגשים עם מנהלי קהילה, מנהלי משאבי אנוש ומנהלי וועדות בריאות ורווחה בקיבוץ במטרה לקדם את תכנית "מביטים קדימה 2022" ביישובי המועצה. לבנות בכל יישוב תכנית היערכות מתאימה הן ליישוב והן לאוכלוסיית הגמלאים הצעירים.
"מביטים קדימה 2022" שמה דגש על הגמלאים הצעירים (גילאי 60 - 80). קבוצת אוכלוסייה הפורשת רשמית משוק העבודה ומתחילה תקופת חיים חדשה הנקראת "גיל התבונה", תקופת חיים מעניינת מאתגרת אשר תשפיע מאוד הן על אריכות והן על איכות החיים של כול גמלאי. גיל התבונה הוא גיל חדש, אם יהיה בעל משמעות ורלוונטיות לאדם ידחה את גיל הזקנה הגריאטרית לשנות הזקנה המאוחרות.

לאחרונה קיימנו פגישות עם בעלי תפקיד ואנשי מפתח בתחום בקיבוץ אפק ובקיבוץ כפר מסריק. צוות "מביטים קדימה 2022" הציג את התכנית ואת האפשרויות השונות ליישומה ביישוב, והיישובים הציגו את הצרכים, הרצונות והאתגרים שקיימים ביישובם בתחום.בסוף המפגש בכפר מסריק, הוחלט על הקמת צוות פעולה יישובי הכולל גם נציגים מעמותת הוותיק ומרכז מעברים למיפוי האוכלוסייה הרלוונטית, לבירור הצרכים והרצונות במטרה לבנות תכנית מתאימה ואפקטיבית (ליישוב ולאוכלוסייה הרלוונטית).

חשוב לציין שגיל התבונה מתחיל בסמוך לפרישה משוק העבודה. צומת דרכים מורכבת לכשעצמה, הדורשת למידה של ידע חדש, הכוונה, ליווי וייעוץ פרטני וקהילתי במרבית תחומי החיים.

אנחנו מזמינים מנהלי יישובים במועצה האזורית מטה אשר לפנות אלינו לתיאום פגישת היכרות ויציאה לדרך.
ניתן לפנות למעברים 049109046