נא להכיר, אדיב מזעל, רכז תעסוקה חדש במרכז מעברים

         נא להכיר, אדיב מזעל, רכז תעסוקה חדש במרכז מעברים

כתבה: רוחל'ה מורן

אדיב  מזעל, בן הכפר ותושב עראמשה.
פעיל חברתי וקהילתי בכפרו, עראמשה.  בשנים 2014 - 2016  שימש יו"ר מטה הצעירים בכפר כשהמטרה, ייזום פעילות חברתית לגיבוש וחיזוק הצעירים בכפר.
החזון התעסוקתי של אדיב לעראמשה- קהילה צומחת שיש בה עליה משמעותית וקבועה במספר האקדמאים ובעלי הכשרות מקצועיות. עלייה מתמדת במספר הנשים המשתלבות בשוק העבודה  ועסקים נפתחים ומתפתחים בכפר.

לאחר סיום  י"ב, בשנת 2013, עבר אדיב להתגורר בצפת בשל לימודים לתואר ראשון בסוציולוגיה ומשאבי אנוש במכללת צפת. בתקופת הלימודים עבד בהיקף של חצי משרה, בביטוח הלאומי בצפת, במטרה לממן את לימודי התואר.
לאחר סיום לימודי התואר הראשון בהצלחה, ומתוך רצון להמשיך ולתרום לחברה שלו, השתלב בלימודי סיעוד, בביה"ס לסיעוד בביה"ח בני ציון בחיפה.
לימודי הסיעוד נמשכו שנתיים, ובמהלכם עבד גם בחברת סלקום, כנותן שירות בתחום הטכני.
גם לאחר לימודי הסיעוד ראה עצמו מחויב להמשיך ולתרום לקהילה ולחברה שלו, ולכן התמודד על נציגות בוועד המקומי בכפר במסגרת רשימה שנקראה רשימת הצעירים לוועד המקומי בעראמשה.
עם פרסום  המשרה  של תפקיד רכז תעסוקה מטעם מעברים בעראמשה , הוא ראה בתפקיד הזדמנות טובה לתרום ולקדם את תחום התעסוקה בכפר... הזדמנות לתרום ולהשפיע על הגדלת מס' הצעירים בעלי השכלה גבוהה שישתלבו בשוק העבודה בכפר ומחוצה לו. אדיב התקבל למעברים והחל את תפקידו בינואר 2020. הכניסה לתפקיד כללה היכרות קרובה עם צוות מעברים, בעלי תפקידים במועצה  ועם ארגונים ותכניות נוספות באזור העובדים בשיתוף פעולה עם מרכז מעברים.

כניסתו של אדיב מלווה בהכשרה מקצועית מטעם  מרכז ריאן - מרכזי הכוון ייעודי לאוכלוסייה הבדואית ומטעם ארגון "בעצמי" המתמחה בליווי אוכלוסייה מהחברה הערבית.

צוות מעברים,  מאחל לאדיב הצלחה והתקדמות לעבר מימוש החזון בעארמשה!!

אדיב מזעל - רכז פרט ופרויקטים במעברים.jpg