קהילת מעסיקים ומעסיקות - HR של מעברים גליל מערבי יצאה השבוע לדרך!

כתבה: לירז בראונשטיין.

לאחר כמעט שנתיים של עבודת שטח, סקר צרכים וציפיות, התייעצויות, גיבוש צוות חשיבה.. ואז.. קורונה שעצרה והקפיאה את התוכניות, סוף סוף הרעיון שהפך למיזם הגיע לקדמת הבמה!

ביום שלישי האחרון קיימנו בבית השותפויות שבאכזיב יום עיון ראשון לקהילת המעסיקים והמעסיקות של מעברים גליל מערבי.
כיבדו אותנו בנוכחותם.ן  כ 40 בעלי.ות תפקידים מארגונים ומפעלים מכל אזור הגליל המערבי, ארגונים מהמגזר הציבורי והפרטי, עמותות שונות, מפעלים תעשייתיים מסורתיים ומפעלים מתעשיית ההיי-טק , בעלי ובעלות תפקידים מקיבוצים ומושבים ממטה אשר.

את היום פתחה גלית אבירם מנהלת המרכז ובירכה את המשתתפים והמשתתפות שהגיעו, סיפרה על הפעילות של המרכז ותרומתו הרבה לקהל דורשי העבודה ולמעסיקים במועצות מטה אשר ומעלה יוסף.

לאחר מכן עלתה להרצות רוני לפידות– יועצת לניהול קריירה בעולם העבודה החדש,
ומי שמלווה במקצועיות רבה את תהליך הקמת הקהילה שלנו בחודשים האחרונים.
רוני הציגה וסקרה בפני הקהל את האתגרים והשינויים העתידיים שעולם העבודה עובר ויעבור בשנים הקרובות, נגעה והציפה חסמים בקרב אוכ' מגוונות בחברה ובאזור שלנו בפרט והביאה מס' פתרונות  ומענים פרקטיים ורלוונטיים שניתן להיעזר בהם בעת גיוס ושימור עובדים, כאשר ה"מיינדסט"  העיקרי הוא נכונות לשינוי תפיסות קיימות וחיזוק ערכי הארגון שיובילו לתחושת מחוברות וגאווה וייצרו חווית עובד שתעלה את המוטיבציה.

בהמשך עלתה ד"ר מיכל הרשמן שטרית – מומחית לתקשורת אפקטיבית, מרצה ויועצת לא.נשים בארגונים, ו"הרימה את הקהל" תרתי משמע בהרצאה מרתקת, מעוררת השראה ומחשבה והציעה דרכים להתנהלות נכונה ומיטיבה בעת תהליכי גיוס ושימור עובדים בארגונים, מיכל אתגרה את קהל המשתתפים במשימה שסייעה למנהלי/ות מש"א ללמוד איך לדייק נכון את המסרים אותם הם.ן מעוניינים להעביר וכדי לצלוח את האתגרים העומדים בפניהם בעת מילוי תפקידם.ן.

שתי ההרצאות היו מעשירות וחדשניות והעניקו כלים פרקטיים להתמודדות עם אתגרי הגיוס ושימור העובדים בעולם עבודה משתנה.

לאחר הפסקת כיבוד ו"נטוורקינג" התכנסנו כולנו לישיבה בשולחנות עגולים, לכל שולחן ניתנה שאלה מנחה לדיון בנושאים המאתגרים שעלו מ"השטח":
גיוס ושימור עובדים, מחוברות לארגון, מיתוג מעסיק, גיוון בתעסוקה, פערי הדורות בעולם העבודה ותקשורת פנים ארגונית.
השתתפו בדיונים סביב השולחנות גם דורשי ודורשות עבודה שהביאו את הזווית שלהם בתהליך חיפוש העבודה, השתתפו  גם צוות מעברים המורכב מרכזי/ות פרט המלווים ומייעצים לתושבים ולתושבות שלנו בתהליך חיפוש עבודה, וכן בעלי/ות תפקידים נוספים העוסקים בשילוב אוכ' מיוחדות ומגוונות אותן כדאי ורצוי לשלב במפעלים ובארגונים השונים בסביבה.
כך יצרנו מעטפת שלמה ומעניינת שהובילה ליצירת למידת עמיתים בו במקום שהניבה פתרונות פרקטיים אותם ניתן ליישם כבר מחר בבוקר.

הדיון היה פורה ומפרה, עורר חשיבה ורצון לשתף מתוך הניסיון המקצועי של כל אחד ואחת מבעלי התפקידים, עלו לא מעט פתרונות פרקטיים שהיו למשתתפים.ות לעזר רב.

טעימה קטנה מהתוצרים והמסרים שהועברו היום:

  1. בעידן העבודה החדש בו העולם משתנה אין ברירה אלא "לגלוש על הגל" כפי שתיארה בצורה מטאפורית רוני לפידות, עלינו , בעלי התפקידים בארגונים להתאים עצמנו שכן אם לא נעשה זאת בוודאי נבלע מים,  לכן דרוש לפני הכל נכונות לשינוי תפישה בכדי להגיע לתוצאות שונות וחדשניות.
  2. ארגונים נדרשים לבנות אסטרטגיה חדשנית, אטרקטיבית ורלוונטית בעלת ערכים נוספים המותאמים לו בכדי לגייס את הדור החדש שמחפש מלבד תנאים ושכר גם הערכה, משמעות ומימוש הפוטנציאל שלו.
  3. אנשי ונשות הHR  הם.ן  החלוצים.ות בארגון, הם.ן נדרשים.ות לרתום את כלל המנהלים והמנהלות לתוך התהליך , להוביל ולקדם את השינוי , לגשר את פתרונות המחר למנהלים ולהכניס גמישות ויצירתיות.
  4. חשיבותה של תקשורת מקרבת ואפקטיבית בארגון, כזו "הרואה את העובד/ת" ומקדישה לו/ה תשומת לב, מעבירה מסרים ומשוב באופן רותם ומעודד מוטיבציה, מזהה את הפוטנציאל המאפשר קידום והתפתחות לטובת העובד.ת והארגון כאחד.  

    זוהי רק טעימה קטנה ממה שהתרחש , ואנו כולנו גאות וגאים ביום העיון הראשון שהתקיים עבור קהילת המעסיקים החדשה שיצרנו.

קהילה בה המעסיקים והמעסיקות באזור יחברו יחד ליצירת שיתופי פעולה ואיגום משאבים לטובת הוצאה לפועל של הכשרות, פרויקטים, יוזמות, החלפת נתונים ומועמדים, למידת עמיתים ועוד, ואלו יביאו להתייעלות בתהליכי הגיוס, להעלאת המוטיבציה, לשימור וצמצום נטישת עובדים ועובדות.

מבקשת להודות לכל מי שתמכו, פרגנו, סייעו , הגיעו ואפשרו לקסם הזה לקרות.

קיבלנו לאורך היום ובימים שאחרי תגובות מחממות לב, עם ציפייה ורצון להיות חלק מהקהילה ולהשתתף בפעילויות הנוספות שניצור בהמשך.
מוזמנים ומוזמנות להצטרף אלינו ולפנות אליי -
לירז בראונשטיין, קשרי מעסיקים ודיגיטציה מרכז מעברים גליל מערבי 04-9109043 / job2@mwg.org.il

חזון ללא פעולה הוא רק חלום. פעולה ללא חזון רק מעבירה את הזמן.
חזון עם פעולה יכולים לשנות את העולם. (ג'ואל ברקר
)

 

6
8
7
1
2
3
4
5
6
7