"מה תוקע" אותך במשרה הנוכחית?

חסמי קריירה - "מה תוקע" אותך במשרה הנוכחית?

כתבה: רוחל'ה מורן

התקדמות בקריירה היא תוצר של יכולות, של ניצול הזדמנויות והתגברות על חרדות. החרדה משינוי, מכישלון, מעימותים ואף מהצלחה - מובילים לא פעם לקיפאון ותסכול. אז מהם חסמי הקריירה העיקריים, ממה הם נובעים, וכיצד ניתן לטפל בהם?

תודו, רבים מאתנו נמצאים במשרה שהיא פשרה. העבודה לא מספיק מעניינת, אין אופק קידומי, האנשים לא מספיק חברותיים, המשכורת נמוכה, השעות לא נוחות, או פשוט - לא נמצאים במקום בו באמת היינו רוצים להיות.

 פשרה היא לפעמים כורח - אבל הרבה מאוד פעמים אנשים כלל לא מנסים להגיע למשרה אליה הם שואפים. מדוע?

התקדמות בקריירה היא תוצר של יכולות, של ניצול הזדמנויות והתגברות על חרדות - ולא כולם מצליחים להיפטר מחסמי הקריירה.

כשעובדים עומדים לפני קידום מקצועי למשל, פחדים רבים מתעוררים. מטילים ספק ביכולות שלהם להצליח, להסתגל ולעמוד בציפיות, חרדים משיפוטם של אחרים, חוששים מכישלון ומדחייה ופוחדים להעז.

מחד, התחושות הללו מחייבות להיות ממוקדים יותר ומסייעות להצליח ובלבד שהן באות במידה סבירה ושיודעים כיצד להתמודד איתן. מאידך, כשסובלים מחוסר יכולת להכיל את התחושות האלה, מסגלים דפוסים של הימנעות ובכך, עובדים מונעים מעצמם את האפשרות להצליח!!

כך, לאורך זמן מתקבעת תחושה של 'קורבן' שהפוליטיקה הארגונית "אינה באה לקראתו". העובד הופך לממוקד במציאת צידוקים (אצלו) ואשמים (בהנהלה) לחוסר הצלחתו ונמנע מלפעול באופן יזום כדי להשיג את אותה הצלחה.

בניגוד לגישה הרווחת, הפחד האמתי של בעלי החסמים הוא דווקא מהצלחה - יותר מאשר מכישלון.
אלו הבוחרים, מבלי להודות בכך, להישאר הקורבן - כי זה מספק להם את התירוץ של לא לעשות כלום: כי הרבה יותר קל לרחם על עצמי, להאשים את הסביבה, לא לקחת סיכונים ולא להתמודד, מאשר ליזום, להעז, לקחת סיכונים ולעשות פעולות בכיוון של שינוי - ושל הצלחה.
רגשות ופעולות המכוונות להצלחה מחייבות להיפטר מטענות של "משחק מכור" - הצלחה שומטת את הבסיס של תירוצים שהאדם השמיע לעצמו עד כה על כישלון. לכן, ההזנה המוקדמת והאוטומטית של כישלון, נועדה כדי לא לנסות!!
רכזי הפרט במעברים, בנוסף לסיוע במציאת עבודה, על ידי חיבור בין מחפשי עבודה למעסיקים,  יסייעו ויכוונו אתכם לשינוי קריירה, להתגברות על חסמים וכד'...  ככל שתבחר/י מלכתחילה להצליח, להיות פרואקטיבי בתהליך ולוותר מראש על תחושת ה"כישלון"
לפרטים: מעברים 049109046. 

חסמים בקריירה