תור הזהב של עולם העבודה

כתבה: לירז בראונשטיין.     מגמות חדשות בשוק העבודה מחייבות את המעסיקים ואת דורשי העבודה כאחד לגלות "זמישות" ויצירתיות כדי להישאר רלוונטיים בעולם העבודה המשתנה.

מעסיקים, רוצים שינוי?!

מנכ"לים/יות ומנהלי/ות משאבי אנוש, עוסקים בשאלות מהותיות על איך תראה התכנית האסטרטגית שלהם בעולם העבודה המשתנה לשנים הקרובות, על מה לשים הפעם את הדגש?
האם על מודלים חדשניים לגיוס עובדים? שימור עובדים? מיתוג התדמית של הארגון?
ומה עם מחוברות ארגונית, איך לגרום לעובדים אצלנו לחוש גאוות יחידה ומחוברים לארגון ולעשייה?

רבות דובר ונכתב על השינויים שנעשו בעשור האחרון בעולם העבודה, בשנתיים האחרונות נוכח משבר הקורונה הדבר מורגש אף יותר ובעצימות גבוהה, מה שמחייב את הארגונים ואת דורשי העבודה לגלות "זמישות" = זריזות וגמישות למציאות המשתנה תדיר, וזאת על מנת לאפשר רצף תעסוקתי והמשכיות בעבודה תחת המגבלות המשתנות שככל הנראה ימשיכו ללוות אותנו עוד תקופה ארוכה.

כולם כבר מבינים כי המוכר לנו הפך ועוד יהפוך במהרה ללא רלוונטי, בין אם יכולות מקצועיות וניסיון מקצועי, ובין אם תפקידים וצורות עבודה שמשנים את פניהם. השינוי מורגש כבר בשטח, החל מכניסתן של טכנולוגיות חדישות, האצה דיגיטלית, עבודה היברידית,  מאפייני עבודה ודרישה לכישורים ומיומנויות מותאמים לתפקיד.  שיטות עבודה חדשות מאלצות את העובדים לרענן את "ארגז הכלים" שלהם על מנת להמשיך להיות רלוונטיים, יצירתיים ונחוצים לארגון וגם לשינויים חברתיים שהאיצו את תהליך השינוי.

האחריות והמחויבות להשתפר, להתמקצע ולעשות את ההתאמות הנדרשות חלות הן על המעסיקים והן על העובדים. יש לפעול ביחד, כמקשה אחת גם במרחב העסקי, מתוך ראייה מיטיבה, מאחדת ומאגמת משאבים.

אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות הקמת קהילות מעסיקים אזוריות אשר יפעלו יחד בקיום תכניות משותפות כגון הכשרות קצרות טווח, השתלמויות משותפות למס' ארגונים דומים, סיוע הדדי בזמן חירום וכד'.

כמו כן, חשוב שהמעסיקים ידעו ויכירו את המאפיינים הייחודים של דור ה Yובעיקר של דור ה Z שיהוו בעשור הקרוב את כח העבודה המשמעותי ולכך צריך להיערך, השונות ביניהם מבחינת התרבות התעסוקתית גדולה מאוד, ועל מנת לגייס ולהשאיר אותם בארגון נדרשת "תפירת חליפה"  ייחודית עבור כל דור.
מנהלי משאבי האנוש נדרשים לרענן ולחדש את "ארגז הכלים" שלהם, ליצור מענים ולהתאים פתרונות לאתגרים המגוונים כגון:

  1. מיתוג מעסיק ומחוברות לארגון - מודלים מותאמים עפ"י צרכים.
  2. שימוש בשיטות גיוס מתקדמות וחדשניות.
  3. תכנון אופק תעסוקתי וקידום עובדים בארגון
  4. שימת דגש על כישורים ופוטנציאל
  5. הטמעת שקיפות ושיתוף עובדים בתהליכים חוצי ארגון
  6. גיוון בתעסוקה
  7. הכשרות ופיתוח מנהלים

כל אלו, בהנחה שיתוכננו בצורה נכונה ומותאמת, יובילו לתיעול משאבים ורווחיות לארגון.                              
יצירת אטרקטיביות ומיתוג נכון יסייעו לאנשי/ות משאבי האנוש לגייס עובדים חדשים שיישארו לטווח ארוך ויפחיתו משמעותית את עלויות הגיוס הנובעות בעיקר מתחלופת עובדים בקצב מהיר.

על כל ממלאי התפקידים במח' משאבי אנוש, מוטלת האחריות להביא אנרגיה חדשה ושונה מזו שהורגלנו אליה, כזו המניעה ורותמת את העובדים לעשייה ומביאה אותם למקום של מחויבות, לויאליות ומחוברות.
על מנת שכל זה באמת יוכל לצאת מהנייר אל הפועל, אנחנו מקימים בימים אלה את קהילת המעסיקים של מעברים גליל מערבי, ואנחנו מזמינים את -סמנכ"לי/ות משאבי אנוש, מנהלי/ות גיוס/הדרכה, מנהלי/ות תפעול, להצטרף לקהילת HR של הצפון.
יחד ניתן לחלוק ידע וניסיון, לגבש תכניות מותאמות לצרכים החדשים, להעשיר בהשתלמויות רלוונטיות ולאגם משאבים אשר יסייעו לכולם להתמודד עם אתגרים חדשים,  עם דילמות וצרכים שונים שיעלו מהשטח.

קהילת מעסיקים חזקה חשובה לחוסן הקהילתי באזור, זהו החזון של מעברים!                  
מוזמנים להצטרף אלינו.

לפרטים:
לירז בראונשטיין
,
קשרי מעסיקים וניהול דיגיטציה גליל מערבי

04-9109043, דוא"ל: job2@mwg.org.il