שוק העבודה בסערה? ואיפה את/ה?

כתבה: רוחל'ה מורן.  

חיפוש עבודה וניהול הקריירה ממשיכים להיות מאתגרים מאוד גם בעת הזו. על העובד לפתח יכולות ומיומנויות כדי לנווט את המשך הקריירה שלו בהצלחה, ולצבור ערך בעולם התעסוקה.

שוק התעסוקה מתעתע מאוד ועובר שינויים מרחיקי לכת שהתחילו עוד לפני תקופת הקורונה, אך נמשכים בעוצמה גם כעת.

גמישות היא שם המשחק

בשנים האחרונות עוסקים רבות בעולם העבודה החדש ובהתאמה האישית הנדרשת לשוק עבודה שמשתנה במהירות.  אם בעבר למדתם באוניברסיטה לתואר ראשון, אולי שני, מצאתם עבודה עם קביעות, קיבלתם יציבות תעסוקתית כמעט עד גיל הפנסיה, העולם הזה לא קיים יותר.                                                                                    
בימינו עובדים נדרשים להמציא את עצמם מחדש שוב ושוב, בין אם באותו מקום עבודה, או בהחלפה של מקומות עבודה.

השינויים בעולם העבודה, בנוסף להשכלה פורמלית, מחייבים ניהול אקטיבי של הקריירה, וחיזוק תכונות שיעזרו להיות רלוונטיים בשוק העבודה החדש.  יש צורך בלמידה בלתי פוסקת של תחום העיסוק שבחרתם, של תחומים משיקים ושל כל הפיתוחים הטכנולוגיים שקשורים לעבודתכם,  כמו גם, היכרות עם תוכנות חדשות ועם גישות עבודה חדשות. בנוסף, חשוב לאמץ גמישות רבה - ביכולת למלא תפקידים שונים שמתרחקים מהגרעין הקשה של עבודתכם, אבל מאפשרים לכם לתת ערך רב יותר למקום העבודה. לבסוף, חשוב להשקיע בבידול שלכם, ובמיתוג של יכולותיכם, וכמובן גם בהצלחות - נהדר להצליח, ונהדר שכל מי שצריך לדעת שהצלחתם, אכן יידע זאת וידע לייחס אותה אליכם.

  • יש חשיבות רבה בזיהוי הכישורים, המיומנויות המקצועיות, הניסיון והחזקות שרכשתם עד כה בתחום העיסוק שלכם ושניתן למנף אותם להשתלבות מחודשת בשוק העבודה.
  • יש צורך להבין טוב אילו מקצועות קיימים בשוק העבודה ומה הידע והניסיון הנדרשים לכם כדי לבחור בתחום עיסוק שבו יש יתרון יחסי לחלק מהידע והיכולות שכבר רכשתם.

צוות מקצועי במעברים מזמין את מחפשי העבודה ליצור קשר לקבלת ייעוץ וליווי אישי המותאם לצרכים האישיים של כל אחד.

הכנה והיערכות לשוק העבודה המורכב והמתעתע חשובים היום יותר מתמיד.

מוזמנים להתקשר למעברים - 049109046