סדנאות לנשים מהמגזר הבדואי והערבי

כתבה: גלית אבירם מנהלת מעברים.     

במסגרת המנדט שניתן לנו, לקדם תעסוקה ביישובי המועצה, חשבתי שנכון יהיה להקדיש תשומת לב מיוחדת ושונה לנשים מהכפר ערב אל עראמשה ומהכפר שייח דנון, שהצרכים והמענים שלהן שונים מהצרכים של נשים מהמגזר היהודי (של רובן לפחות).

בעזרתה של דועא סוידאן, מנהלת מתנ"ס עראמשה, ובשיתוף פעולה של מייסון ממתנ"ס דנון, פנינו לספאא ח'יר מפקיעין שמדריכה סדנאות מגוונות כמו: הכנת גבינות, יצירת סבונים, נרות, מאפים ועוד...

בכדי לחשוף את סדרת הסדנאות שלנו לנשים משני היישובים, ארגנו ערב חשיפה בשיתוף יעל שביט מהוועדה לשיוויון מגדרי ובנוכחות אייל רייז סגן ראש המועצה,  עם אושיית רשת מהמגזר הערבי (סמאהר – תותי) שמשכה קהל של כ - 50 נשים משני הכפרים. את ארוחת הערב הכינה חולוד מעראמשה והיא הייתה טעימה מאוד.

ערב החשיפה הוכתר כמוצלח ביותר.

בשבוע שעבר פתחנו סדנה ליצירת גבינות בעראמשה והשבוע פתחנו בדנון. כ - 30 נשים משתתפות ב - 2 הסדנאות. המפגש הראשון היה מלהיב ומלמד ואחת מהנשים כבר העלתה לקבוצה תמונות של גבינות שהכינה במו ידיה בביתה. המטרה שלנו היא לאפשר לנשים יכולת התפרנסות עצמאית, שתוכלנה למכור את הגבינות או את שאר המוצרים שילמדו לעשות מהבית, ויוכלו להגדיל את ההכנסות למשק הבית שלהן, ירגישו עצמאיות, יוכלו לפרנס את עצמן ולהתקדם. לא כל הנשים יכולות לצאת לעבודה מחוץ ליישוב שלהן ולכן הסדנאות האלה יתנו להן אפשרות פרנסה נוספת או אפילו עיקרית.

דרך סדנאות אלה אנחנו דואגים להעביר לנשים מסרים של חיזוק והעצמה, להראות להן שהן יכולות לדאוג לעצמן ולכלכלתן, שהן לא חייבות להיות תלויות במישהו אחר, שהן יכולות להמשיך ולהתפתח וללמוד תחומי עשייה נוספים.

תודה לכל השותפים לעשייה, תודה לאחמד מנהל מתנ"ס שייח דנון ולאורי נחמיה מנהל הקהילה של עראמשה על התמיכה והדחיפה ולכל הנזכרים לעיל. אני מאמינה שאנחנו עולים על דרך טובה וחשובה שתקדם את נשות 2 היישובים האלה.

 

סדנת גבינות
סדנת גבינות