מעברים גליל מערבי – סיכום שנת הפעילות 2021

כתבה:  גלית אבירם מנהלת מעברים.            

שנת 2021, כמו קודמתה, התאפיינה בטלטלת הקורונה על כל המשתמע מכך. עובדים רבים המשיכו להיות בחל"ת עד חודש יוני 2021, חלקם חזרו לעבודה וחלקם לא. רבים חיפשו דרכים אחרות ושונות להתפרנס ולא רצו להמשיך בדרך בה הלכו עד למגפת הקורונה.

נוצרו שילובים חדשים של עבודה, כמו עבודה היברידית, מה שמכונה "הסלשרים" - כאלה המשלבים עבודה מהבית עם עבודה במקום העבודה הפיזי שלהם.  אחרים החליטו לממש חלום ולצאת לעצמאות. לנשים שחיפשו את דרכן יזמנו בשיתוף עם מעוף ועמותת יוזמות עסק קורס "הקמת עסק משלך". הקורס היה מאוד מוצלח ובשל כך החלטנו לפתוח קורס נוסף גם בשנת 2022 (מתוכנן להיפתח בחודש מאי).

כדי לקדם יזמים ובעלי עסק הפקנו עבורם קורס שנקרא "עסקים פוגשים מצלמה" (BMC) במימון חלקי של שותפות דאלאס. הקורס לימד את בעלי העסקים הקטנים לעמוד מול מצלמה ולדבר לקהל הלקוחות שלהם, בסיומו, כל בעל עסק/יזם קיבל סרטון תדמית קצר בן דקה שיוכל להשתמש בו לצרכי שיווק. קורס כזה ייפתח גם השנה כך שמי שרוצה להצטרף שיחפש את הפרסום שלנו.

הפעילות השנה התקיימה בפורמט פרונטאלי וגם בזום. מרבית הקורסים / הסדנאות/ ההרצאות שלנו מוגשים לתושבי המועצות ללא עלות ועל חלקם הקטן אנו גובים השתתפות סמלית.

אנו פועלים בשיתוף פעולה עם מרכזי צעירים בשתי המועצות, יחד יוצרים תוכן שמתאים לצעירים מחפשי עבודה או לכאלה שרוצים לשנות קריירה.

יצרנו שת"פ עם פארק  התעשייה בר- לב ועם חברות ההייטק הפועלות שם. משאבי האנוש בפארק מעלים משרות מעניינות לאתר מעברים.

נכנסנו לעבודה מאסיבית בתחום "הוותיקים הצעירים". אנחנו עובדים על תכניות הכנה לפרישה הנבנות ביחד עם הישוב.  אנו מגיעים ליישובים עם סדנאות והרצאות חשובות מאוד לתושבים שעומדים לפני פרישה או לכאלה שפרשו לאחרונה ולא מודעים לזכויות שלהם ולאפשרויות העבודה / הפרנסה אחרי הפרישה.

השנה קיימנו סדנת פרישה אזורית ולאחריה החלטנו לשנות כיוון ולתפור לכל ישוב חליפה המתאימה לו.  כמו כן, המשכנו לכוון גמלאים צעירים למקומות עבודה והתנדבות שונים ולגרום להם לפרוח. לא מזמן התחיל קורס מיומנויות מחשב בסיסיות המותאם לצורכי וותיקים שלא יודעים לעבוד על מחשב זהו קורס חשוב מאוד ויש לו ביקוש רב.

תחום היזמות והעסקים הקטנים ממריא ופורח. אנחנו עובדים מול אחד היישובים על הקמת מתחם עסקים שיאגד את כל העסקים הקטנים הנמצאים בו.  ממשיכים לתת ייעוץ למי שרוצה לשנות קריירה ולהפוך להיות עצמאי או להיות גם וגם (שכיר ועצמאי). כמו כן, מתאימים השתלמויות, הרצאות קורסים וסדנאות להמשך ההתפתחות האישית, והעסקית שלהם.  השנה ליווינו מס' גדול של יזמים שפתחו עסק משלהם, עזרנו להם בהגדרת צרכים,  במיקוד העסק ובבניית תכנית עסקית ושיווקית. אנחנו ממשיכים עם התכנית "לזוז בעסק" = מתן יעוץ און ליין ליזמים ולבעלי עסקים.  התכנית מתקיימת אחת לחודש ומתנהלת בזום.  מדי חודש מצטרפים יזמים / בעלי עסקים חדשים (ניתן להצטרף בכל שלב לתוכנית). כמו כן, עזרנו ליזמים ולבעלי עסקים להכיר את זכויותיהם בביטוח הלאומי ובמשרדי הממשלה. הפקנו חוברת דיגיטלית לקראת חג הפסח עם תוצרת מקומית של בעלי עסקים קטנים ונפיק כזו גם השנה.

בתחום המעסיקים הגדלנו בצורה משמעותית את מספר המעסיקים שמפרסמים משרות באתר מעברים.
קיימנו יריד תעסוקה בשיתוף עם מכללת גליל מערבי בו השתתפו 35 מעסיקים מכל האזור.
קיימנו כנס כלכלה מעגלית שהיה מוצלח מאוד ובו הנגשנו מידע חשוב למעסיקים שתורם בימים אלה לצמצום הפסולת ולשמירה על איכות הסביבה באמצעות איגום משאבים.
מגוון המשרות שלנו גדל וכמעט כל אחד יכול למצוא את המשרה המתאימה לו באתר, הקשר הטוב שלנו עם המעסיקים באזור תורם לכך שאנו ממליצים בפניהם על עובדים למשרות מסוימות, דבר שעזר להם להתקבל לעבודה.

בתחום הפרט – אנחנו נותנים ייעוץ פרטני לפונים אלינו. סל השירותים שלנו היה השנה מגוון מאוד. עזרנו לאנשים להתניע מחדש אחרי החל"ת, קיימנו הכשרות מקצועיות: אקסל בסיסי במכללת ארז בשלומי ובימים הקרובים מתחילים קורס אקסל למתקדמים. לימדנו את פלטפורמת הלינקדאין - מנוע מעולה לחיפוש עבודה בעיקר בתחום ההייטק. עזרנו לפונים לפצח את הקוד האישי שלהם בתחום התעסוקה ועוד. בשנת 2021 התחלנו לסבסד לפונים, קורס הכנה למרכזי הערכה שניתן ע"י  מכון הדס ותכנית של אימון אישי בן 10 מפגשים ממוקד תעסוקה. הצלחנו גם לתת למספר פונים כמה הכשרות מקצועיות על חשבון המדינה בשנת 21.

עבדנו השנה  גם עם התושבים הבדואים והמוסלמים, בעיקר עם הנשים, שהשתתפו בקורס הלחמה באלקטרוניקה וחלקן כבר השתלבו בעבודה. כמו כן,  קיימנו קורס לייצור גבינות שזכה להצלחה רבה וקורס לעיצוב מגשי פירות.

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי להיות מעודכנים, זה לעקוב אחרי הפייסבוק שלנו ואחרי אתר מעברים וליהנות משלל ההצעות שלנו.

שנת 2021 הסתיימה בהצלחה ויש לנו שפע של תכניות מעניינות לשנת 2022, מוזמנים להצטרף אלינו!