מיתוג אישי וקריירה בעידן הרשתות החברתיות

שוק העבודה עבר שינוי גדול מאוד בשנים האחרונות- הפייסבוק, האינסטגרם, לינקדאין ורשתות חברתיות נוספות שינו את הדרך המסורתית בה אנשים מחפשים ומוצאים עבודה.

בתור מחפשי עבודה או יזמים חשוב להיות ערניים לשינויים אלה, לאמץ ולהתפתח יחד איתם ואף לנצל אותם לטובתנו.

איך הרשתות החברתיות יכולות לעזור בקידום הקריירה?

בשתי מילים- מיתוג אישי.

ובהרחבה- לא משנה במה אתם עוסקים או במה אתם מחפשים עבודה- לנוכחות שלכם ברשת יש חשיבות גדולה ולעיתים היא עשויה לקבוע את עתידכם המקצועי.

מיתוג אישי זה מונח שתבע אותו טום פיטרס, איש השיווק האמריקאי, במאמר ששמו The Brand Called You.  הרעיון במיתוג אישי הוא שההצלחה של אדם בקריירה נקבעת על פי המיתוג האישי שלו. המיתוג האישי הינו למעשה מה שהאדם רוצה לשדר לעולם וקובע כיצד האדם נתפס על ידי אחרים (מה הכוונה? משפט לא ברור). במילים אחרות, זה פחות משנה מי אתה באמת ויותר משנה מה אתה משדר לעולם ע"י השיווק העצמי שלך וכתוצאה מכך התפיסה של אנשים אחרים אותך

כשאתם מחפשים עבודה, גם המעסיקים מחפשים אתכם!

לפני שאתם מגיעים לראיון עבודה, רוב הסיכויים שהמראיין חיפש את שמכם בגוגל או ברשתות החברתיות.

המעסיק העתידי שלכם יכול לגלות עליכם דברים חשובים עוד לפניי שנפגשתם פנים אל פנים- אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני!

מחקרים מראים כי אנו מגבשים דעה על אדם בשניות הראשונות שאנחנו פוגשים אותו.

אז מה אתם מציגים לעולם? איך אתם רוצים שיתרשמו מכם?

דבר ראשון ומאוד חשוב: אם לא תשווקו את עצמכם נכון, במרוצת השנים אתם עשויים להישאר מאחור!

חשבו האם כל סטאטוס שאתם מעלים, תמונות, עדכונים ועוד.... זה מה שבהכרח תרצו שהמעסיק הפוטנציאלי שלכם יראה?

שיווק עצמי נכון משמעותו להעלות לרשת את מה שאתם מוכנים ורוצים שיידעו עליכם.

האדם שתיצרו ברשתות החברתיות, מייצג אתכם בכל רגע ורגע נתון- זה מי שהמעסיק שלכם יפגוש לטוב ולרע!

בדקו האם האישיות שאתם מעבירים ברשתות החברתיות משקפות את מי שאתם? זה בעייתי להציג אדם אחד ברשת החברתית ואדם אחר בראיון עבודה.

לפני שאתם נבהלים ורצים לערוך את הפיד שלכם בפייסבוק, זכרו גם להשתמש במידע ברשתות החברתיות לטובתכם במהלך חיפוש העבודה- לכם יש כוח לבדוק את מי אתם עומדים לפגוש, מי עומד לראיין אתכם.  באמצעות הרשתות החברתיות אתכם יכולים להכיר את המקום אליו אתם הולכים להתראיין, כנסו לאתר החברה קראו קצת נתונים עליה, תבינו מי הולך להיות הבוס העתידי שלכם, אולי תמצאו תחומי עניין משותפים? המידע הזה יכול להיות כרטיס כניסה שלכם!

איך לקבל פניות ממעסיקים באמצעות הרשתות החברתיות?

אתם יכולים לקבל הצעות עבודה אטרקטיביות אפילו שאינכם מחפשים עבודה כרגע. הרבה פעמים מעסיקים או חברות השמה משתמשים ברשתות החברתיות כדי לחפש מועמדים חדשים.

נחזור שוב למיתוג אישי- ככל שתשווקו את עצמכם טוב יותר כך תייצרו יותר ביקוש אליכם!  

מיתוג אישי שנבנה לאורך זמן יכול לעזור לכם להגשים את קריירת החלומות ויכול להביא אליכם הזדמנויות רבות.

אז איך עושים זאת?

  • בלוג- אחד הכלים הטובים ביותר לקידום אישי- בלוג שבו תכתבו תכנים מקצועיים, תהפכו למומחים בתחום שלכם, תחלקו ידע ותעזרו לאנשים אחרים, כתבו רעיונות, דעות, עדכונים, ספרו על עצמכם, על הניסיון שלכם. כל זאת כמובן בקשר ישיר למקצוע שלכם ולתחום בו אתם רוצים לעסוק.
  • פרופיל ברשתות החברתיות- הפרופיל הוא המראה שלך! יש ליצור פרופיל מעודכן ועשיר, הכולל פרטים על השכלתך, ניסיון מקצועי, תחביבים ועוד.
  • Facebook, instagram- הרשתות החברתיות הופכות להיות כרטיס הביקור שלכם, לכן הדף שלכם צריך להיות כמה שיותר ענייני!  כאן יש מקום לשמור על ראש פתוח ויצירתי אבל הכל למען מטרה אחת- יצירת רושם טוב כאנשים וכעובדים פוטנציאלים מעולים!
  • הרשת החברתית Linkedin נחשבת לרשת מקצועית יותר מאשר ה- Facebook. לרשת זו  מגיעים המעסיקים וחברות ההשמה כדי לחפש עובדים במיוחד בתחום של השמת בכירים, וזאת בזכות העובדה שיצא לה מוניטין שהטובים והמקצועיים ביותר נמצאים שם.

בדיוק כמו שאנחנו כצרכנים מעדיפים מותג אחד על פני מותג אחר , גם המעסיקים יעדיפו מותג אחד על פני השני- כלומר יחפשו אדם שהערך שלו גבוה יותר משל המועמדים האחרים.

מחפשים עבודה? פותחים עסק?

לייעוץ והכוונה, מוזמנים ליצור עמנו קשר

לתיאום פגישה (ללא עלות לתושבי המועצה) 04-9109046, office@mwg.org.il

1