וועדת היגוי של מעברים בזום - סיכום שנת הפעילות 2021 והתכוונות לשנת הפעילות 2022.

וועדת היגוי של מעברים בזום - סיכום שנת הפעילות 2021 והתכוונות לשנת הפעילות 2022.

כתבה: גלית אבירם

בתחילת פברואר התכנסה וועדת היגוי של מעברים.
ועדת ההיגוי היא "צוות חשיבה" המוביל את הפעילות של מעברים. הועדה מסייעת בהתוויית הדרך ובסימון הדגשים המרכזיים של התכנית.
החשיבות של הוועדה ביצירת מתווה מתאים לטיפול בנושאים מרכזיים אותם חשוב לשתי המועצות לקדם בתחום התעסוקה והפרנסה לטובת התושבים ולאזור כולו.

ההשתתפות בוועדת ההיגוי הייתה מרשימה מאוד, החל מראשי המועצות ובכירים נוספים משתי המועצות (מנהלי מחלקות ומנהלי תכניות שמעברים פועלת איתם בשיתופי פעולה).

מנהלת השירות לעבודה קהילתית במשרד הרווחה והביטחון החברתי - הגב' לימור מוסייל., ואתה מפקחות תחום קהילה במשרד. כמו כן, אפרת פלוטניק מנהלת ארצית של תכנית מעברים. השתתפו הפעם גם מנהלים ונציגים של ארגונים באזור (נציגים של משרדי ממשלה ועמותות) איתם מעברים מקיימת שיתופי פעולה אסטרטגיים ומפעילה ביחד פרויקטים מקומיים ואזוריים.
הסוגיה המרכזית בה עסקה וועדת ההיגוי: פיתוח תעסוקה על בסיס יזמויות/עסקים בתקופת הקורונה.

בחירת הנושא עלתה מתוך השינויים הרבים בשוק העבודה, ההבנה ש"משבר הוא גם הזדמנות", מציאות בה יש יותר משרות פנויות ממחפשי עבודה, ועוד...
כפתיחה לדיונים בקבוצות אפרת פלוטניק  הרצתה על מגמות עדכניות בתעסוקה בארץ ובעולם. הרצאה מרתקת שהכניסה את המשתתפים לחשיבה ולדיון בנושא המרכזי של וועדת ההיגוי.
הדיון בסוגיה התנהל בשתי קבוצות:

  1. קבוצת הצעירים (גיל עבודה) - עסקה בפיתוח עסקים ויזמויות בצל הקורונה לאנשים בגיל העבודה.
  2. קבוצת הוותיקים (פורשים צעירים) - קבוצת אוכלוסייה יחסית חדשה שתחום התעסוקה, הפרנסה והיזמות מאוד רלוונטי עבורם. הקבוצה עסקה בשאלה האם נכון לעודד וותיקים להקים יזמות ועסק קטן בתקופה זו?

בדיונים עלו רעיונות מעניינים, חלקם חדשים וחלקם העמקה וביסוס של תכניות קיימות. מעברים תפעל ברוח הדברים. השיח הפורה שהתקיים תרם לכולנו.
תודה לכל מי שלקח חלק בוועדת ההיגוי, נתראה בוועדה הבאה.