הכירו את היזמית ליעד משלר פרקין – צלמת מקצועית

 

  • ספרי על עצמך:
    שמי ליעד משלר-פרקין, נשואה לחבר הכי טוב שלי- עידן ואמא לאיתן בן השנתיים. אנו גרים בקיבוץ לוחמי הגטאות. אני צלמת מקצועית, בוגרת לימודי צילום מטעם בית הספר לצילום "גליץ" ובקרוב, אסיים את לימודי המקצועיים בבית הספר לצילום בטכניון בחיפה. המומחיות שלי היא צילום תינוקות, ילדים, הריון ומשפחה.
  • מה הביא אותך להקמת העסק: 
    הפחד הכי גדול שלי הוא להרגיש 'מבוזבזת'. הבטחתי לעצמי שמסלול החיים שלי יהיה כזה שיאפשר לי מימוש עצמי. אני מאמינה שחלומות והניסיון להגשים אותם נותנים לנו טעם לחיים. האהבה לטבע ואומנות על סוגיה וגווניה השונים (מוסיקה, ציור וכמובן צילום) תמיד היוו חלק משמעותי במי שאני. כך, אחרי 13 שנות שירות וקבע מרתקים בצה"ל כקצינה, חיפשתי אתגר ויעד חדש לכבוש. האומנות קראה לי. החלטתי לצאת לדרך חדשה, להגשים חלום ולפתוח סטודיו לצילום בו אני מצליחה לשלב את שתי האהבות שלי- צילום וטבע.
  • למה בחרת בצילום ילדים ומשפחה: החוויה המעצימה והמרגשת מההריון והלידה של איתן (הבן שלי) , גרמה לי להבין שכל ילד/ה שנולד והופך אותנו להורים ולמשפחה הוא קסם נדיר ומיוחד שצריך להוקיר. יש משהו בתמימות ובכנות של ילדים שקוסמת לי ומרגשת אותי בכל פעם מחדש. היכולת ללכוד בעינית המצלמה שבריר שניה, רגע אחד מיוחד של ילד/ה או משפחה, "לצרוב" אותו על כרטיס זיכרון ולעבד אותו לתמונה וזיכרון שנשמר לעד היא זכות ענקית עבורי.
  • מה הייחוד של העסק שלך?
    אני מצלמת בעיקר (לא רק) בחוץ. בטבע, באור השמש. זה ה"סטודיו" עם התפאורה הכי מדהימה שיש, כזו שמאפשרת לי ליצור תמונות מלאות בקסם ורגש. עבורי, הייחוד של העסק שלי הוא הלקוחות שלי. הילדים והמשפחות שבאים אלי ונותנים לי את הזכות לצלם את הרגעים הכי מרגשים ואינטימיים שלהם. כל אחד מהם מיוחד ושונה וזה מחייב אותי להיות קשובה אליהם, להבין את האופי והסיפור שלהם, את תמצית הקשר והדינמיקה ביניהם. אני מאמינה בלשמור על אוטנטיות. לצלם ולתעד את הסיפור של אותו ילד/ה או משפחה כפי שהם באמת. פשוט. טבעי. אמיתי. בלי הרבה אביזרים ותפאורות עמוסות. לאפשר להם לייצר את הרגעים המיוחדים שלהם, מבלי שירגישו שאני שם, עם המצלמה ביד.
  • למי מיועד העסק? כל מי שרוצה לתעד את הסיפור והרגעים הכי מיוחדים ומרגשים ולהפוך אותם לזיכרון.
  • שכירה או עצמאית?
    את העסק שלי הקמתי לבד תוך כדי שירות הקבע בצבא.השירות שלי היה מאתגר, ומלא עניין אך הייתה לי חסרה תחושת פריצת הגבולות, יצירתיות ומימוש עצמי. רציתי להביא את עצמי לידי ביטוי על ידי יצירה ואומנות. לנהל את עצמי. פשוט להיות אני.
  • קשיים ואתגרים בהקמת העסק: 
    החשיפה וההגעה לקהל הלקוחות מאתגר. להיות עצמאי זה מופע של אדם אחד המחזיק בתפקידים רבים. השוק כיום מוצף בעסקים עצמאיים, גם בתחום הצילום. באומנות צריך כל הזמן להתחדש, לקבל השראה, להיות תמיד "שם". להוביל. הכל מאוד דינאמי ומהיר. לצד הרצון "לעמוד בקצב"- קיים הרצון להישאר נאמן לאומנות שלך. כל אלו בהחלט מאתגרים, עם זאת ניתן להסתכל עליהם גם כמפתחים ברמה המקצועית – מצריכים למידה מתמדת, דבר שאני מתחברת אליו ומקפידה עליו, ומפתחים ברמה האישית -שימוש ביצירתיות, חדשנות ודינאמיות, דגשים שאני מאמינה בהם בעשייה שלי.
  • הקשר למעברים:
    עד היום עסקתי ופיתחתי את העסק שלי לבד. למעברים נחשפתי כשחברה הציעה לי לפגוש את רכז היזמות והעסקים הקטנים של מעברים, ואכן כך עשיתי. לאחר הפגישה עם רכז היזמות נחשפתי למגוון האפשרויות, מעגל הקשרים ופלטפורמת תמיכה נהדרת שמרכז מעברים (בשיתוף מעוף) מציעים לעצמאיים בעלי עסק קטן ואוכל להשתמש בהם. כמו כן, אני מקווה כי בעתיד יתאפשר ותופעל בקיבוץ לוחמי הגטאות תוכנית "מרחב עסקים כפרי", כפי שקיימת כבר במספר קיבוצים. תוכנית זו, בהובלת מעברים, מקדמת עסקים בשיתוף ובתמיכת הקהילה ומאפשרת פלטפורמה לשיתופי פעולה המקדמים צמיחה, שגשוג ותמיכה בעסקים קטנים.   
  • חלומות להמשך:
    להמשיך לגדול ולהתפתח עם העסק. ליצור קהילת צלמים לשיתופי פעולה באיזור, לקיים סדנאות וחוגים לאנשים מהמקצוע כמו גם לקהילה. 
  • משפט לסיום: "כל מה שאתה יכול לדמיין אמיתי" (פאבלו פיקאסו). אל תוותרו על החלומות שלכם.
  • פרטים כלליים על העסק (ליצירת קשר):
    ליעד משלר- פרקין. סטודיו לי-עד לצילום. טל' 054-4993110.
    פייסבוק: ליעד פרקין צלמת- Liad M.Perkin Photography