מעברים גליל מערבי בעקבות מלחמת חרבות ברזל

להלן עיקרי הפעולות שמעברים יצרה:

  • הפצת שאלון לאיתור צורכי תעסוקה בקרב תושבים מפונים – בהתאם לתשובות ניתן ליווי תעסוקתי מקיף, ובמידת הצורך נעשה חיבור של הפונים למרכזי מעברים הסמוכים לאזור מגוריהם החדשים.
  • הוקם בית ספר לתיירות לתיירני הגליל המערבי בשיתוף עם תיירות אשכול גליל מערבי – התהליך החל במהלך יולי  2023 (טרם המלחמה) , אז הופץ שאלון מקיף לאיתור צרכים מקצועיים של תיירנים באזור, בהתאם לתשובותיהם נבנתה תכנית רחבה שנקראה "בי"ס לתיירנים". בינואר 2024, הוחזרה תוכנית לשולחן העבודה, נערכו התאמות ושינויים הנדרשים והתכנית המעודכנת התחילה לפעול בחודש מרץ 2024.                                                                                

המטרות:

  1. הקמת פורום תיירנים מובילים ומנוסים מהגליל אשר יהוו את חוד החנית ויובילו מיתוג ושפה אחידה של התיירות בגליל המערבי.
  2. הנגשת כלים מקצועיים שישדרגו את העסקים הקיימים - בשיווק, בפרסום, בבנייה של דפי עסק.
    התקיימו שני מפגשים של פורום התיירנים.
    כמו-כן, מתקיים עכשיו קורס מעשי ממוקד
    Air B&B ו - Booking , פתיחת כרטיס ותפעולו בצורה מיטבית והעלאת הדירוג של הנכס הפרטי.
    קורס מעשי אחר שנפתח בתחום השיווק במדיה - גוגל מיי ביזנס, קאנבה, פייס בוק  ואינסטגרם. אחרי פסח יפתחו גם קורסים מעשיים ב"סטוריטיילינג", באסטרטגיה שיווקית מנצחת לתיירנים, סמארטפון ככלי שיווקי, טיקטוק לתיירנים והזרוע עוד נטויה...
  • סל מענים גמיש – צוות מעברים סייע למפונים, אשר היו בליווי תעסוקתי במעברים, לממש את זכותם לקבלה של השתתפות משמעותית של המדינה במימון הכשרות מקצועיות ועזרה כספית.
  • ליווי מנטורים - מעברים מציעים ליווי של 10 פגישות מסובסדות של מנטור, לבעלי עסקים שנמצאים בצומת או בקושי או בתחילת הדרך העצמאית שלהם. בעקבות העלייה בביקוש - פתחנו קורס פרונטאלי להכשרת מנטורים, חלק מבוגרי הקורס מועסקים אצלנו .
  • אפליקציית My shops - אפליקציה ייחודית שפותחה בזמן המלחמה לקידום עסקים קטנים ומתן פלטפורמה למכירת מוצרים עם הטבה לתושבים. האפליקציה פותחה בשיתוף פעולה עם מעברים. בתוך שבוע אחד נרשמו 50 עסקים לאפליקציה.
  • ידידים לעסקים - מעברים גליל מערבי זיהו את הצורך של בעלי עסקים קטנים ויזמים לסיוע אקוטי במיצוי הזכויות שלהם. לשם כך, הוקמה קבוצה של מתנדבים מתחומי ידע שונים (כלכלי, שיווקי, רגשי)
    המטרה היא לתת מענה מידי, מעין עזרה ראשונה לעסקים שנקלעו למצוקה בעקבות המלחמה. לטובת המיזם גייסנו תמיכה מקצועית של משרד עו"ד מאוד גדול שמתמחה במיצוי זכויות במלחמת חרבות ברזל , כמו גם, תמיכה של רו"ח מקומי שמכיר את ההחלטות הרלוונטיות לעסקים מהגליל המערבי. בימים הקרובים ייצא קול קורא לבעלי עסקים להיעזר בנו. השירות במיזם הינו ללא עלות!
  • יריד תעסוקה למפונים - החודש התקיים בבית גבריאל בטבריה יריד תעסוקה למפונים, יריד שיזמו "אחים לנשק" בשיתוף מעברים ארצי. גם נציגה שלנו הייתה במקום וקיבלה את הפונים.
  • ועוד מ"אחים לנשק" - הובלת קמפיין שיווקי בחינם עם מיטב הגרפיקאים והפרסומאים בארץ. אנחנו הנגשנו את השירות לעסקים קטנים באזור וקיבלנו תגובות מאוד חמות על הצלחת הפרויקט.
  • קהילת המעסיקים – אתר מעברים הנגיש לבעלי עסקים את זכויותיהם בגין מלחמת חרבות ברזל. בנוסף, הועברה הרצאת זום בנושא של אינטליגנציית חוסן וניתנו פרקטיקות להתמודדות עם המצב הבטחוני. כמו כן מתוכנן זום למעסיקים בנושא של דיני עבודה הכוללים את כל העדכונים האחרונים.
  • "יזמות קשובה" קורס מעשי - בעלי ובעלות עסקים רבים מוצאים את עצמם "תקועים" ולא מצליחים להניע ולקדם את העסק, זאת משום שכל כך הרבה נתונים חיצוניים השתנו מציאות שבה עסקים נקלעו למשבר. כדי לצאת מהתקיעות ולזוז נדרשת גמישות גדולה, יצירתיות וראש פתוח. אנחנו במעברים חיפשנו משהו חדש שמתייחס להנעת עסק מתוך מנוע פנימי ולא בעקבות הנעה חיצונית.

 

צוות מעברים ממשיך לקדם רעיונות ותכניות חדשות כדי לסייע לתושבי המועצות שנפגעו במלחמה באופן עקיף או ישיר.